Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Zdá se, že čínský Dongfeng evropské sankce na jeho elektromobily asi netrápí, protože oficiálně představil nový globální model Voyah (Lantu) Zhiyin (jeho příchod jsme avizovali ZDE), který se nicméně v Evropě bude pravděpodobně jmenovat Courage.
Jde o v pořadí čtvrtý model značky Voyah (ostatní jsou Passion, Free a Dream), která má oficiální zastoupení i v Česku. A navíc víme, že se Zhiyin u nás bude prodávat. Takže na co se těšit?
Konkrétně na SUV postavené na platformě Electric Smart Secure Architecture (elektrická, chytrá a bezpečná architektura), které je designově zvláštní například tím, že přední kola nemají černé lemování blatníků, zatímco ta zadní ano.
A potom si všimněte žraločí ploutve procházející D sloupkem, což nám trochu připomíná DS 3 od DS Automobiles. Nechybí ani černá střecha, černý střešní nosič a záď protažená do tvaru kachního ocasu.

Designově je SUV odvážné a nosí několik netradičních prvků.
Rozměry vozu jsou 4 725 × 1 900 × 1 636 mm, takže jde o vozidlo velikosti druhého Kodiaqu od Škodovky. Rozvor pak činí slušných 2 900 mm, zatímco pohotovostní hmotnosti (bez řidiče) podle provedení 2 099, 2 145 nebo 2 227 kg.
Z hlediska pohonů je k dispozici zadokolka i čtyřkolka. Zadokolka nabízí výkon 215 kW (292 koní) nebo 230 kW (313 koní) a spolupracuje s trakčním akumulátorem o kapacitě buď 77, nebo 109 kWh.
A to elektromobilu propůjčuje dojezd na jedno nabití 625 km, potažmo 901 km. Jenže jde o dojezd podle velmi optimistické čínské CLTC normy, proto když použijeme převodník na méně optimistické evropské WLTP, vyjdou nám hodnoty 481 km a 693 km. V optimálních podmínkách pochopitelně.

Přední logo je podsvícené, což je u Dongfengu napříč jeho značkami v kurzu.
U čtyřkolky má každý ze dvou elektromotorů výkon 160 kW (217,5 koně), oba čerpají životní sílu z trakčního akumulátoru o kapacitě 77 kWh. To má Zhiyinu (Courage) s pohonem všech kol vystačit na 570 km dojezdu dle CLTC, takže na 438 km podle WLTP.
Voyah Zhiyin (Courage) nicméně využívá 800V architektury, takže v optimálních podmínkách na adekvátní stanici podle výrobce vozidlo nabijete za 15 minut na 515 km dojezdu. Opět dle čínské normy, takže dle EU normy jde o 396 km.

Dojezd přes 900 km je podle čínské normy, která je velmi optimistická.
Uvnitř vozu pracuje obří centrální displej inspirovaný Teslou (ostatně který čínský výrobce se jí neinspiroval), najdete tu i malý přístrojový štít zapuštěný do palubní desky nebo head-up displej. Dveře jsou bezrámové, uvnitř záplava kůže.
Infosystém by měl dodávat Huawei a co je ještě zajímavé, Zhiyin (Courage) je dle uniklých informací připravený na autonomní řízení čtvrté úrovně, ovšem zatím pouze v Číně.
Voyah Courage by se v Česku měl začít prodávat/dodávat někdy v příštím roce za předpokládanou cenu nižší než dva miliony korun. Novinka tak doplní větší SUV Free začínající na částce 1,5 milionu korun za hybrid a na dvou milionech za elektromobil, elektrické MPV Dream začínající na 2,6 milionu korun a plug-in hybridní sedan Passion prodávaný za 1,7 milionu korun.