Článek
Nejostřejší Corvette ZR1 má za předními sedadly dvakrát přeplňovaný 5,5litrový osmiválec, který je naladěný na 1 079 koní při 7 000 otáčkách za minutu a točivý moment 1 122,6 Nm při 6 000 otáčkách.
Osmiválec spolupracuje s modernizovanou osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, která má zesílené hřídele a pokročilé mazání. Co myslíte, jak rychle auto jezdí? 250 km/h? Kdepak. Tak 300 km/h? Rychleji. Tedy 350 km/h? Víc. Maximálka současné Corvette ZR1 je až 375 km/h!
A tím překvapení nekončí. Automobilka zveřejnila zrychlení z nuly na 96 km/h, což auto zvládá za 2,5 sekundy (za 2,58 sekundy na 100 km/h). Ikonickou čtvrt míli (402,34 m) zajede za 9,7 sekundy při rychlosti 245 km/h.
Ovšem jakmile vůz dostane paket ZTK Performance Package, klesne zrychlení z nuly na 96 km/h na 2,3 sekundy (za 2,38 sekundy na 100 km/h) a čtvrt míle na 9,6 sekundy při rychlosti 241 km/h.
Nutno dodat, že italské supersporty typu Ferrari SF90 Stradale nebo Lamborghini Revuelto potřebují ke zrychlení z nuly na sto rovných 2,5 sekundy.
Na druhou stranu Dodge Challenger SRT Demon zvládá z nuly na 96 km/h za 2,3 sekundy (za 2,38 sekundy na 100 km/h) a ujet čtvrt míle stíhá za 9,65 sekundy při rychlosti 225 km/h. Že to nic není?
Tak se podívejte na hodnoty modelu Challenger SRT Demon 170! Zrychlení z nuly na 96 km/h za 1,66 sekundy (za 1,71 sekundy na 100 km/h) a závod na čtvrt míle modelu trvá 8,91 sekundy při rychlosti 243,28 km/h.
Zatímco za srovnatelně zrychlující Ferrari nebo Lamborghini zaplatíte asi 13 až 14 milionů korun, s Corvette ZR1 byste se měli vejít do 5 milionů korun (možná i méně). Pokud byste přece jen chtěli něco levnějšího, co umí z nuly na sto za 2,1 sekundy a čtvrt míle za 9,23 sekundy, musíte si pořídit za 2,7 milionu Teslu Model S Plaid.