Hlavní obsah

Dělnický supersport od Chevroletu: Corvette ZR1 je fenomenálně rychlá, ale za třetinu cenu supersportů od Ferrari nebo Lamborghini

Foto: Chevrolet

Přestože základní specifikace rychlého Chevroletu Corvette ZR1 s motorem za předními sedadly už známe, automobilka se nyní vytasila s dalšími daty. A vůbec ne zanedbatelnými… Vždyť dělnický supersport zrychlí z nuly na sto podobně jako násobně dražší Ferrari či Lamborghini!

Článek

Nejostřejší Corvette ZR1 má za předními sedadly dvakrát přeplňovaný 5,5litrový osmiválec, který je naladěný na 1 079 koní při 7 000 otáčkách za minutu a točivý moment 1 122,6 Nm při 6 000 otáčkách.

Osmiválec spolupracuje s modernizovanou osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, která má zesílené hřídele a pokročilé mazání. Co myslíte, jak rychle auto jezdí? 250 km/h? Kdepak. Tak 300 km/h? Rychleji. Tedy 350 km/h? Víc. Maximálka současné Corvette ZR1 je až 375 km/h!

Foto: Chevrolet

Maximálka vozu je až 375 km/h, což je brutální.

A tím překvapení nekončí. Automobilka zveřejnila zrychlení z nuly na 96 km/h, což auto zvládá za 2,5 sekundy (za 2,58 sekundy na 100 km/h). Ikonickou čtvrt míli (402,34 m) zajede za 9,7 sekundy při rychlosti 245 km/h.

Ovšem jakmile vůz dostane paket ZTK Performance Package, klesne zrychlení z nuly na 96 km/h na 2,3 sekundy (za 2,38 sekundy na 100 km/h) a čtvrt míle na 9,6 sekundy při rychlosti 241 km/h.

Nutno dodat, že italské supersporty typu Ferrari SF90 Stradale nebo Lamborghini Revuelto potřebují ke zrychlení z nuly na sto rovných 2,5 sekundy.

Na druhou stranu Dodge Challenger SRT Demon zvládá z nuly na 96 km/h za 2,3 sekundy (za 2,38 sekundy na 100 km/h) a ujet čtvrt míle stíhá za 9,65 sekundy při rychlosti 225 km/h. Že to nic není?

Tak se podívejte na hodnoty modelu Challenger SRT Demon 170! Zrychlení z nuly na 96 km/h za 1,66 sekundy (za 1,71 sekundy na 100 km/h) a závod na čtvrt míle modelu trvá 8,91 sekundy při rychlosti 243,28 km/h.

Zatímco za srovnatelně zrychlující Ferrari nebo Lamborghini zaplatíte asi 13 až 14 milionů korun, s Corvette ZR1 byste se měli vejít do 5 milionů korun (možná i méně). Pokud byste přece jen chtěli něco levnějšího, co umí z nuly na sto za 2,1 sekundy a čtvrt míle za 9,23 sekundy, musíte si pořídit za 2,7 milionu Teslu Model S Plaid.

Načítám