Článek
V Číně generační věk modelů ubíhá poněkud rychleji než v Evropě, proto výrobce Chery nyní představuje už čtvrté Tiggo 8, poprvé však pod touto značkou uzpůsobené pro evropské trhy.
Dominantou SUV s rozměry 4 725 × 1 860 × 1 705 mm je široká přední maska, na ni ž navazují LED diodové světlomety. Nechybí ani výsuvné kliky nebo zadní diodové lampy.

Zadní lampy jsou sdružené, což je aktuálně trendy.
Výrobce sází v případě Tigga 8 na variabilitu vnitřního prostoru o sedmi místech k sezení, posuvnou druhou řadu sedadel, možnost proměnit sedadla na dočasné lůžko s rozměry 1,85 × 1 m a na kufr o objemu 117 litrů při 7 místech, 497 litrů při pěti místech a 1 930 litrů ve dvoumístném uspořádání.
Uvnitř se můžete těšit ještě na 36 různých úložných prostor, 9 airbagů, měkčené materiály, přední masážní sedadla, 12 reproduktorů audiosystému, 15,6palcový displej infosystému s vysokým rozlišením 2 560 × 1 440 px a svižným rozhraním nebo na doslova armádu asistenčních systémů včetně autonomního řízení druhé úrovně.

Interiér sází na dva displeje a minimum tlačítek.
Pro Evropu si výrobce připravil jednu specialitu, a to systém CPD (Child Presence Detection), který detekuje živé bytosti uvnitř vozidla včetně dětí i zvířat a zabrání například přehřátí kabiny nebo nedostatku vzduchu uvnitř.
Benzin i hybrid
Tiggo 8 nemá být jen čínským modelem s evropským schválením, jelikož automobilka slibuje naladění podvozku pro Evropany, tedy pohodlí, dynamiku a stabilitu zároveň.
Zároveň se vůz do zemí starého kontinentu včetně naší vlasti podívá ve dvou motorizacích. První je plug-in hybrid složený ze zážehového čtyřválce 1,5 litru (účinnost 44,5 %) a elektromotoru, výkon elektra činí 150 kW (204 koní) a síla 310 Nm. Systémový výkon nicméně podle výrobce dosud není známý.

Chery Tiggo 8 na délku měří 4,7 metru, tedy stejně jako Škoda Kodiaq.
Plug-in hybrid rovněž disponuje lithium-železo-fosfátovým trakčním akumulátorem, který autu vystačí na 90 km čistě elektrického dojezdu. Celkový dojezd na obě paliva pak činí přes 1 200 km, kombinovaná spotřeba s nabitým akumulátorem 1 litr na sto a kombinovaná v hybridním režimu 5,99 litru na sto.
SUV disponuje rovněž rychlonabíjením, kdy se z 30 na 80 % akumulátor doplní za 20 minut. Navíc s trakční baterkou můžete živit i ostatní spotřebiče (V2L) výkonem až 3,3 kW.
Daleko zajímavější pro českého zákazníka bude čistě zážehová čtyřválcová šestnáctistovka naladěná na výkon 108 kW (147 koní) a točivý moment 275 Nm, jejž přenáší sedmirychlostní dvouspojkový automat.
Chery chce na náš trh vstoupit s už představenými modely Tiggo 7 a nyní i Tiggo 8 v červnu nebo červenci letošního roku. Brzy bychom se měli dočkat také premiéry evropského hybridního Tiggo 4 a později možná dorazí i vlajkové SUV jménem Tiggo 9.