Článek
První Dacia Spring nebyla nic jiného než lehce převlečený Renault Kwid vyráběný v Číně, nicméně pro Evropu výhradně v elektrickém provedení. Než model Spring prošel modernizací, prodával se u nás pouze v nejvyšší výbavě Extreme za necelých 600 tisíc korun.
V rámci faceliftu Springu automobilka slíbila mimo napravení ergonomických nedostatků, také podstatně lepší cenu i návrat základního pohonu o výkonu 45 koní a 125 Nm. To se nyní potvrdilo, díky tomu omlazený Spring startuje na velmi lákavé částce 419 900 Kč.
V základu tedy elektromobil s výkonem 45 koní a dojezdem 225 km nabídne 14palcové ocelové disky, manuální zrcátka, elektrická přední okna, omezovač rychlosti, LED světla, světelný senzor, zadní parkovací senzory, rádio s ovládáním v palubním počítači, balík povinných asistentů včetně otravného upozornění na překročení rychlosti, sklopná zadní sedadla, centrál s dálkou a pouze pomalé AC nabíjení bez možnosti připlatit si za rychlejší stejnosměrné DC. To znamená, že potřebujete wallbox s výkonem 7,4 kW, abyste baterii s kapacitou 26,8 kWh nabili za méně než 5 hodin. Z klasické zásuvky to pak potrvá bezmála 14 hodin.
Druhý výbavový stupeň nazvaný Expression za 469 900 Kč nabídne oproti výchozímu Essential především výkonnější elektromotor produkující 65 koní a 113 Nm (dojezd 228 km), přijede na 15palcových ocelových kolech, a disponuje navíc dešťovým senzorem, manuální klimou (k základu nejde připlatit), dvoubarevným čalouněním a volitelnou parkovací kamerou i multimediálním systémem se dvěma USB porty (to vše za 20 tisíc korun).
Výhodou je, že si zde můžete připlatit dalších 15 000 Kč za stejnosměrné (DC) rychlonabíjení o výkonu 30 kW, takže akumulátor nabijete z nuly do 80 % za necelou hodinu.
Výbava Dacia Spring | Ceník 4/2024 |
---|---|
Essential (45 k) | 419 900 Kč |
Expression (65 k) | 469 900 Kč |
Extreme (65 k) | 494 900 Kč |
Cargo (65 k) | 504 900 Kč |
Nejvyšší provedení Extreme začínající na částce 494 900 Kč má v rámci standardu multimediální systém, elektrická přední i zadní okna, přední gumové koberce, zadní kameru, čalounění v kombinaci látka/koženka, volitelné přední parkovací senzory za 4 000 Kč, elektricky nastavitelná zrcátka nebo třeba adaptér V2L pro obousměrné napájení. Také pro nejvyšší výbavový stupeň si můžete za 15 000 Kč dokoupit DC nabíjení.
V nabídce se objevuje ještě dvoumístné užitkové provedení Cargo za 504 900 Kč s výkonem elektromotoru 65 koní a 113 Nm (dojezd 229 km), které má v základu 14palcové plechové disky, omezovač rychlosti na 115 km/h (volitelně na 90 km/h), povinný balík asistentů, přední i zadní senzory, parkovací kameru, světelný senzor, manuální zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimu, multimediální systém, stejnosměrné nabíjení DC a volitelný adaptér V2L za 6 300 Kč.
Ačkoli jsou ceny malého městského modelu na první pohled poměrně vysoké a výbava ne tolik atraktivní, podnikatelé mohou využít možnosti státní dotace, takže jak osobní, tak užitkovou variantu lze srazit až na cenu 300 000 Kč plus úroky z povinného úvěru. A to už nezní tak špatně.
Omlazený Spring už je možné objednávat s tím, že první vozy dorazí tuzemským zákazníkům v září letošního roku. Smluvní záruka je pak 3 roky nebo 100 000 km a záruka na trakční akumulátor 8 let nebo 120 000 km, u obojího dle toho, co nastane dříve.