Článek
„Před čtyřmi lety o nás mnozí pochybovali,“ prohlásil při představení nové vize výkonný ředitel automobilky Cupra Wayne Griffiths. „Letos, v roce 2022, však hodláme potvrdit, že naše nadšení a náš vnitřní impuls bude pokračovat i nadále.“

V počtu prodejů zatím značně převažují modely se spalovacím motorem. Vedení v elektromobilech přesto vidí velký potenciál
Jsou to totiž prakticky přesně čtyři roky, co se dvorní úpravce automobilky Seat stal samostatnou značkou – od té doby už nám představil koncepty hned dvou nových modelů, konkrétně Cupra Tavascan a UrbanRebel, které mají zamířit do showroomů v horizontu zhruba dvou let. Oba modely budou jezdit na platformě MEB, která je speciálně vyvinuta pro elektrický pohon – podobně jako třeba u modelu Cupra Born.
Dalším vizionářským projektem je nová „internetová platforma“ – podle automobilky by měla umožňovat jakési spojení reálného a virtuálního světa, přičemž bude mimo jiné umožňovat virtuální závodění a komunikaci s příznivci značky prakticky z celého světa. Mimo to bude možné přes platformu zvanou „Metahype“ objednávat doplňky, díly a dokonce samotné modely či další služby. Automobilka tuto platformu považuje za jakýsi nový druh „virtuálního světa“.
V minulém roce automobilka prodala přibližně 78 tisíc vozů, přičemž celých 70 procent připadlo na typ Formentor. Dle slov automobilky tento prodejní úspěch předčil všechna očekávání.

Aktuálně nejprodávanějším modelem je Cupra Formentor s přibližně 70% podílem tržeb
V současnosti je více než třetina modelů automobilky Cupra elektrifikovaných. I přesto, že zcela jednoznačně převažují prodeje vozů se spalovacími motory, vedení automobilky považuje prodej 3 300 vozů za, dle svých vlastních slov, „slibný začátek“.
Griffiths nešetří optimismem: „Číslice dvě je pro nás významná – představuje totiž dualitu, spolupráci a růst, čímž se hodláme v blízké budoucnosti řídit,“ sdělil při představení nové vize. „Již v roce 2024 představíme nový model Cupra Tavascan, od roku 2025 potom budou následovat další novinky. Nikdy nepřestáváme snít a budeme i nadále posouvat hranice řidičského zážitku a s tím spojených emocí, jak jen to bude možné.“