Hlavní obsah

Cupra posouvá hru: Těšit se můžeme nové modely, řadu inovací a novou internetovou platformu

Foto: Cupra

Wayne Griffiths, výkonný ředitel automobilky Cupra, vidí v nové vizi velký potenciál

Automobilka Cupra oznámila počátek vizionářského projektu – se strategií zvanou „Cupra X2“ počínaje rokem 2022 plánuje zdvojnásobit jednak prodeje, ale také počet prodejních sítí. Symbolická dvojka se tu objevuje poměrně často – jen během následujících dvou let automobilky navíc plánuje představit dva nové modely.

Článek

„Před čtyřmi lety o nás mnozí pochybovali,“ prohlásil při představení nové vize výkonný ředitel automobilky Cupra Wayne Griffiths. „Letos, v roce 2022, však hodláme potvrdit, že naše nadšení a náš vnitřní impuls bude pokračovat i nadále.“

Foto: Cupra

V počtu prodejů zatím značně převažují modely se spalovacím motorem. Vedení v elektromobilech přesto vidí velký potenciál

Jsou to totiž prakticky přesně čtyři roky, co se dvorní úpravce automobilky Seat stal samostatnou značkou – od té doby už nám představil koncepty hned dvou nových modelů, konkrétně Cupra Tavascan a UrbanRebel, které mají zamířit do showroomů v horizontu zhruba dvou let. Oba modely budou jezdit na platformě MEB, která je speciálně vyvinuta pro elektrický pohon – podobně jako třeba u modelu Cupra Born.

Dalším vizionářským projektem je nová „internetová platforma“ – podle automobilky by měla umožňovat jakési spojení reálného a virtuálního světa, přičemž bude mimo jiné umožňovat virtuální závodění a komunikaci s příznivci značky prakticky z celého světa. Mimo to bude možné přes platformu zvanou „Metahype“ objednávat doplňky, díly a dokonce samotné modely či další služby. Automobilka tuto platformu považuje za jakýsi nový druh „virtuálního světa“.

V minulém roce automobilka prodala přibližně 78 tisíc vozů, přičemž celých 70 procent připadlo na typ Formentor. Dle slov automobilky tento prodejní úspěch předčil všechna očekávání.

Foto: Jakub Deml

Aktuálně nejprodávanějším modelem je Cupra Formentor s přibližně 70% podílem tržeb

V současnosti je více než třetina modelů automobilky Cupra elektrifikovaných. I přesto, že zcela jednoznačně převažují prodeje vozů se spalovacími motory, vedení automobilky považuje prodej 3 300 vozů za, dle svých vlastních slov, „slibný začátek“.

Griffiths nešetří optimismem: „Číslice dvě je pro nás významná – představuje totiž dualitu, spolupráci a růst, čímž se hodláme v blízké budoucnosti řídit,“ sdělil při představení nové vize. „Již v roce 2024 představíme nový model Cupra Tavascan, od roku 2025 potom budou následovat další novinky. Nikdy nepřestáváme snít a budeme i nadále posouvat hranice řidičského zážitku a s tím spojených emocí, jak jen to bude možné.“

Načítám