Článek
Dacia Bigster už je zase o krok blíže k oficiálnímu odhalení. Víme, že už nyní jezdí maskované prototypy, proto si pojďme shrnout, co o Bigsteru, který se údajně nemá příliš lišit od představeného konceptu, zatím víme.
Technicky bude vozidlo vycházet ze současného Dusteru, takže převezme i jeho platformu CMF-B původem od Renaultu, jen bude s délkou 4,6 metru o 0,3 metru delší než Duster. Znamená to, že délkou Bigster poleze do zelí např. Fordu Kuga, Toyotě RAV4, ale i Škodě Kodiaq a dalším podobným SUV.
Auto bylo původně vyvíjené jako sedmimístné, nicméně podle nedávných informací se jevilo, že nakonec bude jen pětimístné, ovšem s obřím kufrem. Nyní se zase spekuluje o tom, že třetí řada sedadel bude volitelná.
Předpokládá se, že základní pohonnou jednotkou Bigsteru bude 110koňový přeplňovaný zážehový tříválec. Ovšem vzhledem k tomu, že se počítá i s pohonem 4 × 4, kalkulujeme též s možností nasazení silnějšího zážehového přeplňovaného čtyřválce.
Jelikož se Dacia přehoupla zčásti do hybridní éry, Bigster pravděpodobně nemine samonabíjecí hybrid o 140 koních s multimódovou převodovkou. Diesely Dacia už zařízla, ačkoli v Bigsteru bychom si jej uměli živě představit…
Auto bychom mohli spatřit, doufejme, už letos, nicméně prodeje by měly být zahájeny až příští rok. Spekulace ohledně cen se liší, avšak Bigster by se mohl prodávat okolo 580 000 Kč v základu (Duster začíná na 430 tisících), čímž by se tato velká Dacia rázem stala jedním z nejlevnějších velkých SUV na trhu.