Článek
Cestování v absolutním pohodlí je snem mnoha lidí, kterým více říká sklenička vychlazeného šampaňského než volant. Tato klientela dost často sahá po luxusních značkách a jejich limuzínách, nicméně co když tito nároční chtějí minivan, ale Lexus s Volvem i Voyahem (Dongfeng) nejsou značky cenově úplně přívětivé?
Pak se nabízí také čínský Zeekr a jeho novinka pojmenovaná 009 Grand, která už od pohledu budí dojem vysoké elegance, což podporují 20palcová kovaná kola vyvedená do klasického plného stylu.
Přestože jde o větší model vycházející z už známé 009, poznáte jej díky drobným změnám zvenčí, ale hlavně zevnitř, kde to už začíná být velmi zajímavé. Vzadu totiž najdete dvojici vysoce prémiových sedadel, jejichž uživatelé mohou využít vlastního ovládacího panelu a hledět na obrovský displej palubního zábavního systému.
Na vyvolenou dvojici vzadu čeká rovněž armáda reproduktorů včetně dvojice zabudované do hlavových opěrek. A nechybí ani sklopné stolky, panoramatická střecha, dřevěné dekory nebo záplava luxusních materiálů.
Model 009 Grand se více odhalí už za pár dní, nicméně standardní Zeekr 009 nabídne akumulátor o kapacitě 140 kWh, již vozidlu vystačí na dojezd 882 km dle super optimistické čínské normy CLTC, což je v přepočtu na optimistické evropské WLTP 632 km. Je třeba počítat, že u „grandky“ bude hodnota nejspíš ještě o něco nižší.
Z hlediska výkonu se běžný Zeekr 009 chlubí elektrickým výkonem 544 koní, díky čemuž se z nuly na sto rozhýbe za 4,5 sekundy. Větší a těžší Grand tak bude pravděpodobně o chloupek pomalejší, tedy pokud si zachová stejnou pohonnou soustavu.
Základní cena Zeekru 009 Grand na domácím trhu má být v přepočtu asi 1,64 milionu korun, nicméně pokud model přijede do Evropy, je takřka jisté, že bude stát sice více než v Číně, ale méně než jako konkurence LM od Lexusu, která stojí přes tři miliony, nebo od sesterského Volva EM (Geely vlastní Volvo), jež se u nás zatím neprodává, ale protože je ve srovnání s 009 zásadně dražší už v Číně, tak bude nepochybně dražší i v Evropě.