Hlavní obsah

Čína proti všem: MG HS jako soupeř Škody Karoq spadlo po modernizaci na cenové dno. Je nejlevnější v historii

Foto: MG Motor UK

Když přijde facelift auta, tak výrobci obvykle nepatrně zdraží, ale jako omluvu vám nabídnou svěží design a nějaké to vylepšení k tomu. U britsko-čínského MG HS na to šli trochu jinak, základu po omlazení sice lehce ubrali na výbavě, zato však srazili cenu nejníže v české historii.

Článek

Kdysi se říkalo, že je Číňanů tolik, že by nás mohli umlátit klobouky, nicméně země vynálezu střelného prachu a masových knedlíčků jiaozi na to jde alespoň v případě automobilů v Evropě trochu jinak.

Foto: MG Motor UK

Zezadu modernizovaný vůz poznáte zejména dle světel s jinou grafikou a přepracovaného nárazníku.

Příkladem budiž MG HS, čínský ekvivalent Škody Karoq, který když přišel na český trh, tak stál 664 000 Kč. Po testech základní i nejvyšší varianty jsme usoudili, že takové auto smysl má, ale víceméně jen v základu, protože za 700 a více tisíc korun už jste mohli pořídit trochu lepší vozy.

Zdá se ovšem, že tento pocit mělo více kolegů z více zemí, potažmo i klientů, proto nastal čas poměrně podstatných slev, které trvají prakticky dosud. Základní MG HS před modernizací totiž spadlo na akčních 579 900 Kč, za které jej v rámci doprodeje skladových zásob koupíte i teď.

Foto: MG Motor UK

Větší změnou prošla příď s novou maskou, nárazníkem a diodovými lampami.

Pokud vám nevadí počkat si na modernizovaný model s přepracovanou přídí a zádí, máte možnost ještě více ušetřit, byť vám ze základu zmizí přední parkovací senzory, vyhřívaná sedadla, elektrické ovládání sedadla řidiče a nativní navigace. Na druhou stranu dostanete přední diodové lampy, které dříve ve standardu nebyly.

To vše za startovních (neakčních) 569 900 Kč ve výbavě Essential, což je sice drobný rozdíl proti současné akční ceně předfaceliftovaného modelu, ale velmi skokový v porovnání s původní zaváděcí cenovkou MG HS. A vzhledem k tomu, že v rámci omlazení přibyl nový základní výbavový stupeň, došlo k celkovým úpravám u všech ostatních verzí.

V další výbavě Emotion za 599 900 Kč totiž najdete přední parkovací senzory, výhřev sedadel, elektricky nastavené sedadlo řidiče, navigaci a zatmavená zadní skla. O stupeň výše (Excite) za 649 900 Kč je pak navíc adaptivní tempomat, automatická dvouzónová klima a automatická převodovka.

Foto: MG Motor

Interiér je prakticky beze změn.

Specifikace Elegance stojí 659 900 Kč a přidává 360stupňový kamerový systém, panoramatické střešní okno, kožené čalounění sedadel, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce a 18palcová kola, nicméně vrací do výbavy šestirychlostní manuál, standardní klimatizaci i neadaptivní tempomat.

Plná výbava Exclusive za 709 900 Kč si pak bere zpět automat, dvouzónovou klimu a adaptivní tempomat a ještě přidává elektricky ovládané páté dveře. Ostatně sami se můžete podívat na ceník současného a omlazeného modelu MG HS.

Foto: MG Motor Czech

Vrchní ceník je současného modelu, ten spodní náleží modernizovanému.

Součástí faceliftu je rovněž nové metalické lakování v šedé barvě, přičemž ostatní barvy (modrá, stříbrná, černá, červená, bílá) zůstávají beze změny, kdy mimo bílé za každý lak připlácíte 15 000 Kč. Stejné je také pohonné ústrojí včetně přední poháněné nápravy, které tvoří zážehová patnáctistovka s turbem o 162 koních, spárovaná s šestirychlostním manuálem, případně se sedmirychlostním dvouspojkovým automatem.

V rámci doplňků opět nechybí tovární paket Style za 18 600 Kč, který interiér zaplaví bordó kůží, červenými dekory a velurovými koberci s červeným prošíváním.

Britsko-čínské MG tak zvolilo strategii útoku nízkou cenou, což navíc podpořilo 7letou garancí omezenou nájezdem 150 000 km. V podobném duchu se u nás snaží jít i čínský Dongfeng, nicméně daleko vážnějším protihráčem je SsangYong, který roste a sílí jako nikdy předtím, ovšem ceny zachovává dostupné. Zajímavý boj ovšem teprve začíná, rok 2024 bude u MG doslova zaplněný novinkami…

Související témata:
Načítám