Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Elektromobilita všeobecně čelí řadě překážek, a to od vysokých pořizovacích cen vozidel přes stále nerozvinutou nabíjecí infrastrukturu až po samotnou rychlost nabíjení. Automobilky se snaží tyto bolístky léčit a zdá se, že čínský Zeekr prorazil právě v oblasti času stráveného na nabíječce.
Jeho nový typ lithium-železo-fosfátového (LiFePO4) trakčního akumulátoru určeného pro model 007 má v optimálních podmínkách zvládnout nabíjení z 10 % na 80 % za něco málo přes 10 minut, což už by se takřka rovnalo běžné návštěvě pumpy včetně placení.
Automobilka uvedla, že se jí tohoto milníku podařilo dosáhnout díky optimalizovaným materiálům a nasazeným technologiím. Zeekr dále tvrdí, že jeho nový akumulátor zvládne stabilní rychlé nabíjení i ve velmi chladných podmínkách až -10° C, kdy se nabíjecí čas z 10 % na 80 % prodlouží na celkem 30 minut. A to je stále velmi slušné.
Zeekr 007 využívající 800voltovou architekturu má základní dojezd až 688 km na jedno nabití podle optimistické normy CLTC, nicméně v přepočtu na evropské WLTP se bavíme o 529 km. Varianta s prodlouženým dojezdem pak až 870 km dle CLTC, tedy 669 km podle WLTP. Z hlediska pohonů zákazníci vybírají mezi zadokolkou naladěnou na 421 koní a čtyřkolkou s kombinovaným výkonem 646 koní.
Dále sedan 007 nabídne luxusní interiér s koženými sedadly obohacenými o výhřev, ventilaci i masáž, zatímco posádku vzadu potěší vyhřívaná sedadla s elektrickým naklápěním až o 7 stupňů.
Mezi další přednosti vozu patří velký displej infosystému s úhlopříčkou 15 palců, 35,5palcový head-up displej s rozšířenou realitou, pokročilé poloautonomní řízení vyvinuté se společností Nvidia, pokročilý balík bezpečnostních asistentů, semišové čalounění stropu nebo prémiové audio dodávané samotnou automobilkou.