Článek
Když britsko-čínská značka MG přišla na český trh, kdekdo si říkal, že nemá šanci prorazit, nicméně ukázalo se, že to tak není. V jednom z prvních rozhovorů české zastoupení prozradilo, že by se chtělo v tuzemských prodejích vyrovnat japonské Mazdě, což se nakonec za jeden rok povedlo. A nyní krasojízda v ČR pokračuje.
Tahounem MG je model ZS. Jde o kompaktní SUV s předním pohonem, jež nešetří prostorem a v základu nabídne „normální“ čtyřválcový zážehový atmosférický motor 1,5 litru (106 koní), který spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou. Výbavovým standardem jsou bi-LED světla, šest airbagů, parkovací senzory, klima, audiosystém s podporou Apple CarPlay / Android Auto, 17palcové liťáky a další prvky.
Základní barvou je bílá, dalšími laky s příplatkem 15 000 Kč pak modrá, oranžová, červená, stříbrná a černá. Na vozidlo je záruka 7 let nebo 150 000 kilometrů a po Česku více než 20 autorizovaných středisek.
Samotný automobil jsme důkladně testovali (detailní klady i zápory) jednak v základním provedení a také v nejvyšší výbavě. A porovnali jsme jej s jeho nejbližším koncepčním i cenovým konkurentem – Dacii Duster.
Zprvu MG ZS stálo lehce pod 425 000 Kč, poté necelých 445 000 Kč včetně metalízy. I po zdražení šlo o zajímavou nabídku, konkurenceschopnou i proti Dacii, nicméně teď začala velká cenová ofenziva.
Výbava | Motorizace | Akční cena |
---|---|---|
Essential | 1.5 DVVT + 5st. man. | 399 940 Kč |
Emotion | 1.5 DVVT + 5st. man. | 439 940 Kč |
Elegance | 1.0 TGI + 6st. man. | 479 940 Kč |
Exclusive | 1.0 TGI + 6st. aut. | 529 940 Kč |
Nyní základní MG ZS vychází těsně pod hranicí 400 000 Kč a to je suma, kterou britsko-čínská značka porazila i rumunský Duster (od 410 500 Kč). Poměr ceny / užitné hodnoty u ZS je tak aktuálně ještě atraktivnější.
Jasně, jde o cenově dostupné auto s určitými kompromisy a neduhy, ovšem za ty peníze už moc zajímavějších (nových, ne ojetých) a podobně vybavených kousků nenajdete. Nabídka je nicméně akční a ceník platný do konce října, takže pokud vás MG ZS zaujalo, pospěšte. Auto je v současnosti na svém historickém cenovém minimu.