Článek
Když úspěšný Chorvat Mate Rimac přebíral otěže značky Bugatti od Volkswagenu, mnozí se báli, že příštím modelem této (původně) francouzské automobilky bude plně elektrická Nevera s jinou karoserií. Nestalo se…
Exotické Bugatti Tourbillon totiž pohání 8,3litrový zážehový šestnáctiválec uspořádaný do klasického V, jemuž sekunduje trojice elektromotorů. Dohromady tohle quattro (v Audi odpustí) poskytuje výkon 1 800 koní, samotný zážehový motor točí 9 000 otáček za minutu.

Bugatti Tourbillon je plug-in hybrid. Akumulátor o kapacitě 25 kWh má uložený uprostřed.
Až dosud jsme nevěděli, jak plug-in hybridní monstrum jménem Tourbillon zní, ovšem sám šéf značky Mate Rimac to světu ukázal na svém instagramu. Tak si to pusťte, protože to je hypersymfonie!
Krátké video totiž dává poslechnout, jak vozidlo zní v klidu a jak monstrózní atmosférický (žádná turba!) vidlicový šestnáctiválec laděný společností Cosworth zní v zátěži.
Připomeneme, že plug-in hybridní Tourbillon zrychlí z nuly na 100 km/h za 2 sekundy, na 200 km/h pod 5 sekund a na 300 km/h za méně než 10 sekund. A co když chcete jet 400 km/h? Stačí najít dostatečně dlouhý úsek a bezmála 25 sekund držet plný plyn.
Pokud se vám „megamocné“ Bugatti zalíbilo a chcete si ho koupit, tak se jednak budete muset dostat na pořadník a počkat do příštího roku, kdy začnou dodávky, ale hlavně z kapsy vytáhnout asi 90 milionů korun.