Článek
Má osmilitrový šestnáctiválec poskládaný do písmene W a čtyři turba k tomu. Nejde o ledajaký Mistral, ale o jednorázovou specifikaci plnou karbonu, postavenou na přání majetného zákazníka právě pro dosažení rychlostního rekordu v otevřeném autě.
Mistral World Record Edition s výkonem 1 600 koní sdíleným s Chironem Super Sport totiž na testovací trati v Papenburgu v severním Německu dosáhl rychlosti… Počkat, proč ne na daleko vhodnější trati Ehra-Lessien, kde Bugatti urvalo rekordy minule?
Nezapomeňte, že Bugatti už neříká pane Volkswagenu, ale panu Rimacovi. Na testovací okruh německého koncernu tak už nemá přístup.
Každopádně testovací pilot a vítěz Le Mans Andy Wallace musel do klopených zatáček najíždět kvůli stavbě a délce trati rychleji, ovšem i tak se mu povedlo dosáhnout nezávisle ověřené maximální rychlosti 453,9 km/h! Standardní Mistral umí 422 km/h.
Navíc si musíme uvědomit, že až začátkem milénia první uzavřený Veyron teprve překonával rychlost 400 km/h a Koenigsegg se smál zpovzdálí.
Mistral, pojmenovaný po jižním francouzském větru, tímto překonal otevřený rekord modelu Hennessey Venom GT Spyder z roku 2016, který to rozjel na 427,4 km/h. Hennessey tím tehdy pokořil Veyron Grand Sport Vitesse s rekordem 408,84 km/h.
Tak co, myslíte si, že Američané přijmou výzvu a rekord s Venomem znovu překonají? Nebo Koenisegg někam doveze „starou“ Regeru, sundá jí střechu a řekne „hold my beer“?