Hlavní obsah

Budoucnost jedné z nejslavnějších italských automobilek v ohrožení. Značka nedostane obří finanční injekci, možná zruší nové modely

Foto: Maserati

Kdekoho možná překvapí, že v automobilovém světe je stále aktivní luxusní značka Maserati spadající pod skupinu Stellantis. Budoucnost italského šarmu a výkonu je ovšem v ohrožení, protože automobilka nedostane plánovanou finanční injekci. A to by jí mohlo zlomit vaz…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Hovořilo se o plně elektrickém placatém Maserati MC20 i bateriově poháněných nástupcích modelů Quattroporte a Levante. Ale zdá se, že z toho nic nebude. Mateřská skupina Stellantis totiž ohlásila, že tolik potřebnou investici ve výši 1,5 miliardy eur (37,6 miliardy korun) italská značka nedostane.

A to je docela malér, protože automobilka byla vloni ve ztrátě 260 milionů eur (6,52 miliardy korun) a celosvětově jí vloni spadly prodeje z 26 600 na 11 300 kusů.

Aby se značka vzpamatovala, peníze potřebuje, protože bez nich nejspíš neuvede některé připravované modely, například zmíněné bateriové MC20 Folgore, Quattroporte či Levante. Investice do elektromobilů je přitom klíčová zejména pro čínský (potenciálně ziskový) trh.

Foto: Maserati

Maserati MC20 má být také v elektrice. Nebo spíš mělo být?

Ale to by nebyli Italové, kdyby do akce nevstoupily odbory. A ty požadují jasné odpovědi na budoucnost Maserati už 11. března na plánovaném setkání s vedením Stellantisu. Podle odborářů je Maserati v jedné z nejkritičtějších situací ve své historii, přestože samotné modely považují za kvalitní, výkonné, avšak poukazují na chyby značky a impotentní marketing.

Do toho skupina Stellantis nemá generálního ředitele od té doby, co předčasně skončil královsky placený nejprve zachránce, později zabiják osmiválců a podporovatel elektromobility Carlos Tavares. Až bude nový šéf jmenovaný, bude před ním ležet možná to nejtěžší rozhodnutí, a to jestli některou ze čtrnácti značek (patnácti, když zahrneme Leapmotor) nezavřít či neprodat.

Foto: Lukáš Kukla

Značka s trojzubcem v logu má problémy s prodeji. Navíc nedostane potřebnou finanční injekci.

A vzhledem k tomu, že se teď Stellantisu celkově nedaří a neprodává, je teoreticky možné, že právě vysoce prodělečné Maserati půjde z kola ven.

Mrzelo by vás, kdyby Maserati skončilo?
Ano, velmi. Tahle značka s tradicí si zaslouží prosperovat!
88,1 %
Ne, nemrzelo. Zaslouží si skončit.
7,8 %
Maserati? Co to je? Je mi to volné...
4,1 %
Celkem hlasovalo 614 čtenářů.
Načítám