Hlavní obsah

Britsko-čínské MG ukázalo nový model HS. Novinka se od stávajících MG liší víc, než jsme čekali. Co na to český zákazník?

Foto: MG Motor

Dynamika čínských výrobců je až k neuvěření. Není tomu totiž zase tak dávno, co jsme psali o faceliftu modelu MG HS, ovšem nyní se oficiálně představuje nová generace. Na pohled jde o dospělejší auto, které navíc posílilo na obou motorizovaných frontách a nabídne větší kufr. Do prodeje vstoupí už za chvilku, jen vlastně úplně nejde o novinku…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Britsko-čínské MG spadající pod koncern SAIC ukázalo novou generaci svého vlajkového SUV nazvaného HS. S rozměry 4 655 (4 670 PHEV) x 1 890 × 1 655 mm a rozvorem náprav 2 765 mm je novinka o 26 mm delší, 14 mm širší, 30 mm nižší a má o 45 mm delší rozvor než předchůdce.

Zvětšil se též základní objem kufru, a to o 44 litrů, tedy z 463 na 507 litrů. S v Česku nabízenou zvětšovací sadou MG HS minulé generace nicméně dosahovalo až 580litrového objemu.

Foto: Roewe

Jako by MG HS modelu Roewe RX5 z oka vypadlo…

Svěží novinka dostupná v bílé, černé, stříbrné, šedé a červené barvě nicméně silně vychází z čínského Roewe RX5, takže jde de facto o už existující přepracovaný model. Vpředu proto zaujme výrazná maska chladiče a úzké diodové lampy, z boku snížená silueta a krátké převisy, zatímco vzadu vítáme sdružené koncové lampy (takhle se to dělá, škodováci) s motivem písmene X.

Digitální praktik

Uvnitř prostorově zvětšené kabiny pracují dva 12,3palcové displeje přístrojového štítu a multimédií. Přímo před oči si tak můžete poslat tři různá rozhraní, a to mapu, základní data v digitální formě nebo obrazovku s vizualizací asistenčních systémů.

Infosystém podporuje online připojení k internetu, aplikaci Amazon Music (nemusí být dostupná pro každý trh), tovární navigaci a konektivitu Android Auto / Apple CarPlay.

Foto: MG Motor

Obě obrazovky (budíky, infosystém) slibují vysoké rozlišení.

Výrobce slibuje nasazení kvalitnějších materiálů, prémiovější provedení, lepší ergonomii, vylepšený tříramenný volant, vylepšené páčky pod volantem a na pohmat příjemnější a celkově modernější řadicí páku.

Soubory výbav se pro jednotlivé trhy liší, ovšem oficiální tisková zpráva vztažená pro britský trh hovoří o tom, že se v základu nachází diodová světla, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, zrcátka v elektrice, sedadlo řidiče v elektrice, bezklíčový vstup, dešťový senzor, tempomat, elektrická parkovací brzda.

Foto: MG Motor

Výrobce tvrdí, že použil kvalitnější materiály a interiér celkově zatraktivnil.

Ve vyšší výbavě mluvíme o 19palcových litých kolech, předních mlhovkách, elektrických zrcátkách s pamětí, elektrickém sedadle řidiče s bederní opěrkou, elektricky ovládaných pátých dveřích, audiosystému s osmi reproduktory a u plug-in hybridu o funkci vehicle-to-load (V2L), tedy o možnosti živit ostatní spotřebiče energií z trakční baterky vozu.

Obě varianty nabízejí balík bezpečnostních asistentů s vylepšeným monitoringem provozu před i za vozidlem, hlídačem jízdních pruhů, detekcí slepého úhlu a upozorněním na otevřené dveře. Vozidla s automatem pak mají adaptivní tempomat a asistent pro jízdu v koloně.

Silnější než dřív

MG HS přijíždí se dvěma pohony. Prvním je plug-in hybrid (PHEV) spojující zážehový čtyřválec 1,5 litru o výkonu 143 koní (-19 koní proti předchůdci) a elektromotor naladěný na 209 koní (+87 koní).

Posílený elektrický motor čerpá energii z trakčního akumulátoru o kapacitě 24,7 kWh (+8,1 kWh), auto nabízí zrychlení z nuly na sto za 6,8 sekundy, takže je 0,1 sekundy rychlejší než dříve.

Papírový dojezd čistě na elektřinu činí 121 km (někde se kvůli přepočtu z mil uvádí 120 km), což je proti původním 52 km nárůst o 69 km (resp. 68 km).

Foto: MG Motor

Plug-in hybrid je mimochodem o 15 mm delší než benzinová verze.

Českého zákazníka bude nicméně více zajímat čistě benzinová přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 170 koní a točivém momentu 275 Nm, což je ve srovnání s minulou generací skok o 8 koní (162 k) a 25 Nm (250 Nm). Standardem je pak šestirychlostní manuál, volitelně sedmirychlostní dvouspojkový automat.

Jako zajímavost jsme zjistili, že pro australský trh by se měla připravovat čistě zážehová varianta s dvoulitrovým čtyřválcem a devítirychlostní automatickou převodovkou. Toto ústrojí však v Evropě neočekávejme.

Nové MG HS má zatím známé jen britské ceny, kdy startuje na 24 995 librách (750 tisíc korun), což je jen malý skok proti minulé generaci, která se doprodává od 24 030 liber (725 tisíc korun). U nás stojí předchozí MG HS v základu od 569 900 Kč a v nejvyšší výbavě od 709 900 Kč.

Britské a české specifikace/ceny ovšem mohou být (a dost pravděpodobně budou) odlišné, což se odrazí i na složení výbav/cen. Na druhou stranu očekáváme znatelné zdražení, ovšem i významný posun auta jako takového směrem k lepšímu. Dozvíme se to brzy, prodeje nového MG HS totiž odstartují už za několik týdnů.

Načítám