Článek
Nebojte se nic, modernizované BMW iX je stále designově výrazné, což podporují přepracované adaptivní LED světlomety a v nejvyšší specifikaci volitelně podsvícené ledviny (přední maska). To aby i v noci každý viděl, že jede bavorák. Nárazníky jsou pak standardně spíše více ploché, dynamičtěji SUV působí až s příplatkovým sportovním M paketem.
Součástí nabídky omlazeného iX jsou nové metalické laky, a to modrý, tmavěmodrý, šedý, černý, matně šedý, stříbrný nebo ve spojení s individuálním paketem také šedobronzový. A co kola? Nabízené velikosti jsou 20, 21 a 22 palců, milovníci obřích talířů pak jistě uvítají i 23palcové disky.
Kabina vozu nově hostí volitelné sportovní prvky M paketu (volant, lišty, loga M, pedály a další), včetně multifunkčních sedadel s čalouněním z mikrovlákna. Součástí standardní výbavy je dále například alarm, bezklíčový vstup i start, vyhřívaný volant, digitální přístrojový štít, 5G připojení nebo prémiové audio.
Vrcholná specifikace nazvaná M70 xDrive má navíc v základu integrované aktivní řízení i adaptivní podvozek.
Pochopitelně je tohle SUV napříč specifikacemi prošpikované tlumicími hmotami a dalšími stabilizátory nebo třeba hydraulickým uložením zadní nápravy, nakonec váží okolo 2,5 tuny.
Za příplatek pak máte například panoramatickou střechu, různé dekorativní prvky, funkci jemného dovírání dveří, luxusní audiosystém, palubní nabíječku o výkonu až 22 kW nebo elektricky výsuvné tažné zařízení.
Neradi řídíte? Pak je nové iX právě pro vás. Volitelně se k němu nabízí dálniční asistent úrovně 2+, který dokáže za řidiče na dvouproudových silnicích s fyzicky oddělenými jízdními pruhy v rychlostech do 130 km/h převzít řízení. A co je nejzajímavější, asistenta pro změnu jízdního pruhu aktivujete očima.
Ujede přes 700 km
Výrobce uvádí, že díky modernizaci zvedl výkon vozu v závislosti na variantně až o 25 % a dojezd až o 40 %. Kromě elektroniky se úprav dočkala rovněž ložiska kol a automobilka nasadila i lepší pneumatiky.
Základní čtyřkolka BMW iX xDrive45 nově nabízí výkon 408 koní (+82 k), zrychlení z nuly na sto za 5,1 sekundy (-1 s) a maximálku 200 km/h. Trakční akumulátor má kapacitu 94,8 kWh (+30 %) a poskytne dojezd 490 až 602 kilometrů na jedno nabití.
Střední provedení BMW iX xDrive60 je naladěné na 544 koní (+21 k) a zrychlení z místa na stovku zvládne za 4,6 sekundy. Maximálka je pak totožných 200 km/h jako u základu. Trakční akumulátor o kapacitě 109,1 kWh umožní autu ujet 563 až 701 kilometrů na jedno nabití.
Vrcholné BMW iX M70 xDrive nově dosahuje výkonu 659 koní (+40 k) a síly 1 100 Nm, která se plně uvolní až s funkcí řízeného rozjezdu (launch control).
Zrychlení z nuly na sto s lehkým odrolováním kol (tzv. rollout) činí 3,5 sekundy, staticky z místa jde o 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost provedení M70? Tradičních 250 km/h. Baterka pak dává k využití 108,9 kWh energie, což podle metodiky WLTP vystačí na 521 až 600 kilometrů dojezdu.
Výrobce si pohrál i s rekuperací, včetně té automatické. Při dojezdové tísni umí BMW iX prodloužit svůj dojezd až o 25 %, byť za cenu omezení komfortu, výkonu a maximálky. Dojezdu pomáhá též vylepšené tepelné čerpadlo, které prý efektivně funguje od venkovní teploty minus 20 do plus 30 stupňů.
České ceny pochopitelně nejsou lidové a odpovídají pětimetrovému prémiovému elektrickému SUV. BMW iX xDrive45 začíná od 2 147 600 Kč, střední iX xDrive60 stojí od 2 579 200 Kč, zatímco za vrcholné iX M70 xDrive zaplatíte 3 224 000 Kč.