Hlavní obsah

BMW chystá revoluční obměnu! Automobilka v krátké době uvede 40 nových či modernizovaných modelů

Foto: BMW

Mnichovská automobilka BMW chystá pořádnou produktovou ofenzivu, která zahrnuje uvedení 40 nových či modernizovaných modelů napříč řadami. Hlavní slovo dostanou především elektromobily, ovšem díky Americe to vypadá, že společnost nezanevře ani na vysoce výkonné M modely.

Článek

Do tří let 40 nových nebo modernizovaných modelů. To slíbil generální ředitel BMW Oliver Zipse během výroční konference. S jistotou víme, že první dva modely budou BMW iX3 a BMW řady 3 ze série Neue Klasse, přičemž očekávané elektrické SUV uvidíme už v září na mnichovském autosalonu.

Každopádně skupina BMW (zahrnující značky BMW, Mini a Rolls-Royce) neměla úplně nejlepší rok 2024, protože jí tržby ve srovnání s rokem 2023 klesly o 8,4 % na 142 miliard eur (3,5 bilionu korun) a zisk před zdaněním dokonce o 35,8 % na 10,9 miliardy eur (273 miliard korun).

Celkově skupina v roce 2024 prodala 2,45 milionu vozů, což je o 4 % méně než v roce 2023. Konkrétně 2,2 milionu vozů (pokles o 2,3 %) bylo značky BMW, 245 000 vozů (pokles o 17,1 %) neslo loga Mini a celkem 5 712 prodaných automobilů (pokles o 5,3 %) bylo od Rolls-Royce. Zajímavostí je, že každý třetí prodaný rolls v roce 2024 byl plně elektrický model Spectre.

Foto: BMW

BMW zveřejnilo svoje finanční výsledky. Ukázalo se, že růst zaznamenaly elektromobily.

Tím se vlastně dostáváme k jádru věci. Napříč skupinou se prodalo celkem 426 594 elektromobilů, což je o 13,5 % více než předloni. A to rovněž znamená, že elektromobily tvořily pětinu celkových prodejů skupiny BMW.

Hlavní odbytiště? Čína

Vloni však mělo BMW i několik malérů, především masivní stahování modelů kvůli problémům s brzdami zapříčinilo poklesy prodejů v tolik důležité Číně, nicméně Oliver Zipse situaci okomentoval tak, že pokles tržeb v Číně je způsoben „trvale nízkou náladou spotřebitelů“.

Foto: BMW

BMW iX3 z Neue Klasse uvidíme už v září. Řada 3 (úvodní snímek) bude následovat.

Navzdory tomu byla Čína největším trhem pro skupinu BMW v oblasti elektromobilů, kam zamířilo více než 100 tisíc bateriově poháněných vozidel. Ve Spojených státech se baterkám rovněž dařilo, neb jich BMW Group v Americe udala 50 tisíc.

Nás by ovšem měla zajímat Amerika kvůli modelům BMW M, zejména těm, které se prodávají s manuálem. Spojené státy jsou totiž největším odběratelem ostrých BMW M, každý desátý vůz prodaný v roce 2024 v USA byl „emkový“.

Letošní rok by tak pro BMW mohl být přelomový z hlediska uvedení novogeneračních modelů, přičemž prodejní ovoce by automobilka mohla ve velkém začít sklízet už příští rok. Ale víte jak, konkurence nespí a tvrdě maká.

Načítám