Článek
Do tří let 40 nových nebo modernizovaných modelů. To slíbil generální ředitel BMW Oliver Zipse během výroční konference. S jistotou víme, že první dva modely budou BMW iX3 a BMW řady 3 ze série Neue Klasse, přičemž očekávané elektrické SUV uvidíme už v září na mnichovském autosalonu.
Každopádně skupina BMW (zahrnující značky BMW, Mini a Rolls-Royce) neměla úplně nejlepší rok 2024, protože jí tržby ve srovnání s rokem 2023 klesly o 8,4 % na 142 miliard eur (3,5 bilionu korun) a zisk před zdaněním dokonce o 35,8 % na 10,9 miliardy eur (273 miliard korun).
Celkově skupina v roce 2024 prodala 2,45 milionu vozů, což je o 4 % méně než v roce 2023. Konkrétně 2,2 milionu vozů (pokles o 2,3 %) bylo značky BMW, 245 000 vozů (pokles o 17,1 %) neslo loga Mini a celkem 5 712 prodaných automobilů (pokles o 5,3 %) bylo od Rolls-Royce. Zajímavostí je, že každý třetí prodaný rolls v roce 2024 byl plně elektrický model Spectre.

BMW zveřejnilo svoje finanční výsledky. Ukázalo se, že růst zaznamenaly elektromobily.
Tím se vlastně dostáváme k jádru věci. Napříč skupinou se prodalo celkem 426 594 elektromobilů, což je o 13,5 % více než předloni. A to rovněž znamená, že elektromobily tvořily pětinu celkových prodejů skupiny BMW.
Hlavní odbytiště? Čína
Vloni však mělo BMW i několik malérů, především masivní stahování modelů kvůli problémům s brzdami zapříčinilo poklesy prodejů v tolik důležité Číně, nicméně Oliver Zipse situaci okomentoval tak, že pokles tržeb v Číně je způsoben „trvale nízkou náladou spotřebitelů“.

BMW iX3 z Neue Klasse uvidíme už v září. Řada 3 (úvodní snímek) bude následovat.
Navzdory tomu byla Čína největším trhem pro skupinu BMW v oblasti elektromobilů, kam zamířilo více než 100 tisíc bateriově poháněných vozidel. Ve Spojených státech se baterkám rovněž dařilo, neb jich BMW Group v Americe udala 50 tisíc.
Nás by ovšem měla zajímat Amerika kvůli modelům BMW M, zejména těm, které se prodávají s manuálem. Spojené státy jsou totiž největším odběratelem ostrých BMW M, každý desátý vůz prodaný v roce 2024 v USA byl „emkový“.
Letošní rok by tak pro BMW mohl být přelomový z hlediska uvedení novogeneračních modelů, přičemž prodejní ovoce by automobilka mohla ve velkém začít sklízet už příští rok. Ale víte jak, konkurence nespí a tvrdě maká.