Hlavní obsah

Bestseller Opelu prošel modernizací. Zlatého bludišťáka pro toho, kdo pozná rozdíly

Foto: Opel

Německý Opel modernizoval svoje kompaktní SUV tak, že byste to na první pohled nepoznali. Drobné retuše doplňuje lehce přepracovaná kabina nastupující na vlnu digitalizace. Kromě toho vůz prošel chromovým detoxem a cenově má být stále dostupný. Otázkou je, jestli si přece jen nekoupit něco jiného…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Čtyři roky po premiéře v segmentu kompaktních SUV přichází modernizace modelu Opel Mokka. Věru, není příliš výrazná a rozdíly mezi odcházejícím a nastupujícím vozem byste na první dobrou asi nepoznali.

Snad přepracovaný přední nárazník bez mlhovek podporující aerodynamiku napoví víc. Dále designéři upravili grafiku předních a zadních diodových světel, která je nyní dělená třemi vertikálními bloky – podobně jako na modelu Frontera nebo Grandlandu.

Mokka rovněž hostí nové logo značky (více bleskové) a prošla chromovým detoxem. Kde bylo dříve zářivo, je teď černo.

Foto: Opel

Méně chromu, více černé, přepracovaná příď a nová grafika světel. To je modernizace úspěšného crossoveru Mokka.

V kabině najdete sdružený digitální přístrojový štít a displej nového infosystému už ve standardní výbavě. Kromě toho rozhraní podporuje umělou inteligenci ChatGPT a volitelnou zadní kameru s rozsahem 180 stupňů.

Jistě si všimnete i jiného volantu, upraveného matně stříbrného středového tunelu s konektory USB-C, řadicí páky z Grandlandu a znatelnější absence fyzických voličů. Tedy něčeho, co dříve (tlačítka) definovalo auta od Opelu pod taktovkou General Motors.

V rámci motorů vybíráte ze dvou tříválců a jedné elektriky. Benzinový motor nabízí objem 1,2 litru, výkon 136 koní, spotřebu 5,7 litru na sto a spojení s šestirychlostním manuálem. Pokud chcete raději úspornější provedení, volíte stejnou jednotku, akorát vybavenou mild-hybridní technologií a šestirychlostní automatickou převodovkou. Ta jezdí za 4,9 litru na sto. Elektrická Mokka má baterii s kapacitou 54 kWh, která živí energií přední elektromotor o výkonu 156 koní. Papírový dojezd pak činí až 403 km na jedno nabití.

Automobil se bude prodávat ve dvou výbavách – Edition a GS. Podle českého Opelu budou ceny podobné těm současným. Připomeneme tak, že základ se 100koňovým tříválcem aktuálně stojí 469 990 Kč, zatímco se silnějším 136koňovým 499 990 Kč. Mokka Electric pak začíná od 869 990 Kč. Ale stejně si říkáme, nechcete raději větší a novější Fronteru?

Načítám