Hlavní obsah

Bentley představilo nejvýkonnější model všech dob. Víc než silou zaujalo bizarním rekordem, který snad ani nejde vymyslet

Foto: Bentley

Britská automobilka Bentley vlastněná německým Volkswagenem vytasila skutečné eso z rukávu. Je jím nejvýkonnější model všech dob pojmenovaný Continental Speed, který se nabízí jak v uzavřené variantě GT, tak v otevřené GTC. V rámci svého debutu zajelo kupé navíc rychlostní rekord, a to takřka 300 metrů pod hladinou moře.

Článek

Bentley ukázalo čtvrtý Continental GT Speed a GTC Speed, což je v prvním případě sportovní grand tourer a v tom druhém kabriolet. Obě provedení jsou osazena nově vyvinutou plug-in hybridní jednotkou nabízející zážehový čtyřlitrový vidlicový osmiválec spárovaný s elektromotorem pracujícím na 400voltové architektuře.

Foto: Bentley

Novinka nabídne osmiválec, ovšem spárovaný s elektromotorem.

Systémový výkon pohonné soustavy činí 782 koní a točivý moment posílaný skrze dvouspojkový osmirychlostní automat a elektronický samosvorný diferenciál na všechna čtyři kola je rovných 1 000 Nm.

Uzavřené kupé GT Speed zrychlí z nuly na sto za 3,2 sekundy a rozjede se až na 335 km/h, zatímco kabriolet je z nuly na sto o dvě desetiny pomalejší a jede kvůli elektronickému omezovači nejvýše 285 km/h.

Trakční akumulátor plug-in hybridního ústrojí je namontován za zadní nápravou a má kapacitu 25,9 kWh, což by autu mělo vystačit na 81 km čistě elektrického dojezdu do rychlosti nejvýše 140 km/h.

Foto: Bentley

GT značí kupé, GTC kabriolet.

Výrobce modelu vetkl mimo plně elektrického či hybridního také kombinovaný jízdní režim, ve kterém motor pohání kola a současně nabíjí trakční akumulátor. Ačkoli pokud budete auto nabíjet klasicky přes kabel, zvládnete to z nuly do plna za necelé tři hodiny výkonem nejvýše 11 kW. Rychlonabíjení tedy chybí.

Obě varianty Continental GT Speed a GTC Speed jsou vybaveny aktivním vzduchovým podvozkem, adaptivním tlumením, řízením zadních kol, výkonnými brzdami, plně vypínatelnou stabilizací, systémem proti převrácení vozu a dynamickým režimem umožňujícím lehké sklouznutí zadní nápravy.

Foto: Bentley

Kupé nabídne maximálku 335 km/h, kabriolet 285 km/h.

Bentley se navíc rozhodlo, že při příležitosti uvedení čtvrtého Continentalu stanoví rekord při jízdě pod vodou. Automobilka proto oslovila norské úřady a žhavou novinku v provedení kupé rozjela ve 14,4 km dlouhém tunelu Ryfylke klesajícím až 292 metrů pod hladinu moře na rychlost 335 km/h. A to za pouhých 33 sekund.

Podívejte se, jak to čtvrté Bentley Continental GT Speed rozjelo v tunelu.Video: Bentley

Místo čtyř jsou dva

Čtvrtá generace Continentalu GT Speed si drží svalnatý postoj, ovšem nyní se sjednocenými adaptivními předními LED světlomety ze čtyř do dvou. A tím vůz ztratil tolik ikonický design Bentley, podle nějž byly modely této značky snadno rozpoznatelné.

Také celá zadní část voní novotou, a to od koncovky výfuku přes nárazník až po koncové diodové svítilny. Špatnou zprávou nicméně je, že model přišel o výsuvný spoiler, prý ho nepotřebuje. Za nás ovšem jde o důležitou frajeřinku, která bude chybět.

Foto: Bentley

Děleným světlům je konec. Ikonický design Bentley nahradily nové lampy.

Přepracovaná byla rovněž kola, tedy spíše obří obruče o průměru 22 palců nabízené ve světlém či tmavém provedení. U kabrioletu pak ještě vybíráte ze sedmi barev střechy, která je složená za 19 sekund do rychlosti nejvýše 48 km/h.

Vždy čtyřmístnému interiéru dominují luxusní přední sedadla elektricky nastavitelná ve 20 směrech, volitelně vybavitelná wellness funkcí zajišťující pokročilou masáž i odvětrávání. Pro kvalitní poslech se nabízí tři audiosystémy, ten nejlepší má výkon 2 200 wattů a 18 reproduktorů. Nechybí ani digitální displeje (přístrojový, infosystém) či nastavitelné ambientní osvětlení.

Foto: Bentley

Obrazovku infosystému můžete schovat a místo toho koukat na tři analogové ukazatele.

Továrních barevných specifikací kabiny i karoserie je na výběr nespočet, nicméně zakázková divize Bentley jménem Mulliner má v portfoliu nabídku dalších mnoha možností individualizace za tučné příplatky. Potkat dva ryze totožné vozy tak nejspíš nebude nemožné.

Zelená vlna

Z hlediska technologií se GT Speed i GTC Speed pyšní samoparkováním, přepracovanou klimatizací spolupracující s navigací (např. v tunelech sama zapne recirkulaci vzduchu), bezdrátovou konektivitou Apple CarPlay / Android Auto nebo možností spárovat vozidlo s Bentley aplikací umožňující dálkový monitoring i správu auta, ale také dálkově ovládané parkování.

Výrobce svůj systém otevřel i dalším stranám, takže do něj budete moci stahovat různé aplikace, a to od informačních přes herní až po navigační. Do budoucna Bentley navíc slibuje uvedení funkce předpověď zelené na semaforu (systém zvládne přijmout signál od určitých typů semaforů), která by měla usnadnit průjezdy velkými severoamerickými i evropskými městy.

Bentley Continental GT Speed a GTC Speed čtvrté generace s 68 % nových komponentů proti třetí generaci se budou ručně vyrábět v továrně Bentley v britském městě Crewe nedaleko Manchesteru. Možnosti individuálních konfigurací budou jako vždy omezené pouze vaší peněženkou, nicméně i tak si na základ nachystejte kolem šesti milionů korun a na lepší výbavu aspoň osm milionů. Prodeje by měly začít ještě letos.

Načítám