Článek
Audi se vytasilo s novým modelem. Jde o SUV Q6 Sportback e-tron a proti standardnímu SUV typu vypadá trochu sportovněji, je nižší o 37 mm a má lepší koeficient aerodynamického odporu (Cx 0,26 vs. Cx 0,28).
Technickou špičkou jsou už známé přední světlomety typu Matrix a zadní OLED svítilny, které nabízí až osm volitelných světelných designů. Lampy navíc umí v krizi změnit svůj design a upozornit ostatní řidiče na to, že se něco děje.
Interiér je stejně jako v Q6 e-tron hodně digitální, plný luxusních materiálů. Přece jen vpředu se řidič kouká spíše na kino, kde se též nachází drtivá většina nastavení a ovládacích prvků. Pro spolujezdce nechybí jeho vlastní dotykový displej, což je móda pocházející z Číny.
Za zmínku stojí rovněž široký head-up displej s rozšířenou realitou, který na čelní sklo posílá jízdní data, načtené dopravní značky, informace od asistentů nebo navigační symboly.
Mimo toho Audi nasadilo rozšířené hlasové ovládání, díky němuž můžete řadu funkcí vozu řídit slovními pokyny (systém ovládá 800 povelů). Nechybí ani chatbot umělé inteligence ChatGPT, ovšem prozatím jen v anglickém nebo německém jazyce.
Operační infosystém vsadil na rozhraní Android Automotive, což přineslo integraci známých aplikací typu youtube, ale také přístup do obchodu s aplikacemi třetích stran.
Jestli máte rádi kvalitní muziku, jistě uvítáte ozvučení Bang & Olufsen s trojrozměrným zvukem, čtyři z dvaceti reproduktorů našly své místo v hlavových opěrkách předních sedadel.
Vnitřní dekorace jsou více decentní než divoké, uvnitř nechybí ani recyklovaný materiál, tkanina, ovšem můžete klidně zvolit přírodní březové dřevo v šedém odstínu.
Základní objem kufru je 511 litrů, dalších 64 litrů prostoru máte vpředu. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1 373 litrů. Zmíníme ještě zajímavost - jakmile namontujete dětskou sedačku dopředu proti směru jízdy, automaticky se deaktivuje airbag spolujezdce.
Dojezd přes 650 km
Elektromobil přijíždí se dvěma kapacitami akumulátoru 83 kWh (využitelná 75,8 kWh) a 100 kWh (využitelná kapacita 94,9 kWh).
Základní zadokolka naladěná na 252 koní nabízí zrychlení z nuly na sto za sedm sekund, zatímco provedení Performance o 306 koních k tomu potřebuje 6,6 sekundy. Performance navíc ujede 545 km nebo s velkou baterkou až 656 km na jedno nabití.
Čtyřkolky značené quattro o 387 koních a 489 koních nabízí akceleraci z místa na stovku za 5,9 sekundy, respektive 4,3 sekundy. Dojezd čtyřkolky je až 636 kilometrů. Maximálka Q6 Sportback e-tron je 210 km/h, varianty SQ6 Sportback e-tron končí až na 230 km/h.
Vůz sází na 800voltovou architekturu, proto nabídne podle provedení rychlost nabíjení DC v ideálních podmínkách 225, 260 nebo až 270 kW.
Sportback se dočkal i nově zkonstruované přední nápravy, aby s ním řidiči mohli ostřeji projíždět zatáčky. Nechybí ani pasivní tlumiče nebo vzduchový podvozek.
Objednávky na sportovnější Q6 e-tron se otevřou na přelomu letošního a příštího roku. České ceny a výbavy budou oznámeny v průběhu nadcházejících týdnů. V Německu ovšem už vůz základní cenu má, a to 65 900 eur. To je v přepočtu asi 1,66 milionu korun.