Hlavní obsah

Audi oživilo jeden ze svých největších průšvihů, ale technicky zajímavých. Novinku navíc nepostavili její inženýři

Foto: Audi

Všechno nejlepší, Audi!

Tak je tady znovu. Automobilka Audi oživila na oslavu 25. výročí svůj de facto crossover kombinující prvky hatchbacku a MPV. Nový model A2 e-tron více odpovídá současnosti, avšak není tak úplně dílem inženýrů značky.

Článek

Světlo světa spatřil v roce 1999 a bez nástupce skončil v roce 2005. Řeč je o aerodynamickém modelu Audi A2 s délkou 4 metry a šířkou 1,7 metru, který slaví své 25. narozeniny. Díky němu a luxusní limuzíně A8 se automobilka původem z Ingolstadtu naučila pracovat s hliníkem.

Prodejně ovšem šlo o propadák, jelikož automobil byl dost drahý a méně praktický. Nepomohly mu ani lehké a velmi úsporné benzinové i naftové motory.

Na oslavu výročí A2 nikoli inženýři automobilky, ale učni v rámci programu Audi pod odborným dozorem postavili novou A2 e-tron, uzpůsobenou pro dnešní moderní svět. Technické detaily výrobce tají, ovšem prozradil, že se díváme na elektromobil s moderními prvky.

Tak například přední lampy nahradily štíhlé diodové pásky, loga jsou jako na současném SUV Q6 e-tron podsvícená, chybí tradiční kliky, zpětná zrcátka nahradily kamery a nasazená litá kola nabízí uzavřený design podporující aerodynamiku.

Foto: Audi

Kdeže inženýři. To učni v rámci programu Audi postavili elektrickou A2.

Modernizované A2 e-tron od učňů se nejspíš sériově nebude vyrábět, přestože v roce 2019 výrobce ukázal koncept AI:ME, který měl nahradit Audi A3. Původně ovšem vyvolal spekulace ohledně návratu právě A2.

Ačkoli A2 se možná opravdu vrátí, a to už v roce 2027. Automobilka totiž pracuje na základním elektromobilu, který má být situován pod modely A4 / Q4 e-tron a mít sudé číslo v názvu. Jen to asi bude nějaký kříženec hatchbacku a SUV. O malé křížené MPV s logem čtyř kruhů by asi nebyl zájem, podobně jako o původní A2 na začátku.

Načítám