Hlavní obsah

Audi A5 se představuje s novým pohonem, který přináší spojení světa elektromobilů a spalováků

Foto: Audi

Plug-in hybridy první generace byly všeobecně takovou koulí u vaší nohy, protože abyste je naplno a efektivně využili, museli jste pořád nabíjet jejich malinkou baterii. Druhé generace jsou o poznání lepší, což dokazuje i nejnovější Audi A5 do zásuvky.

Článek

Zapomeňte na nízké elektrické dojezdy a dlouhé nabíjení, plug-in hybridy (PHEV) druhé generace se pomalu rozšiřují a dávají smysl i těm, kteří s externě nabíjenými auty jezdí delší štreky. Dalším důkazem budiž nová elektrifikovaná Audi A5, která jen na elektřinu zvládne kombinovaně až 110 km.

Pohonný agregát A5 PHEV tvoří čtyřválcový benzinový dvoulitr o výkonu 252 koní, který spolupracuje se dvěma různě výkonnými elektromotory. Výsledkem je pak systémový výkon 299 koní nebo 367 koňských sil.

Foto: Audi

Audi A5 PHEV se nabízí jako sedan i kombi a ve dvou výkonnostních variantách.

Zrychlení základnímu provedení v karoserii sedan i kombi z místa na stovku zabere 5,9 sekundy, zatímco silnější varianta potřebuje jen 5,1 sekundy. Oba modely pak limituje elektronický omezovač na maximálce 250 km/h. Standardem je rovněž pohon všech kol a nastavitelná rekuperace.

Trakční akumulátor vozu nabízí kapacitu 25,9 kWh (využitelná 20,7 kWh) a nabíjení výkonem 11 kW, což znamená, že za 2,5 hodiny máte plno. Co je ovšem na pováženou? Absence rychlonabíjení stejnosměrným proudem, které má například Passat, Superb nebo třeba Tiguan.

Foto: Audi

Kabina plug-inu nabízí totožné rozhraní jako ostatní varianty.

Srovnatelně s A5 je například BMW 330e, které zvládne na jedno nabití až 101 km, ovšem stejně jako audina nemá rychlonabíjení. Proti tomu Mercedes-Benz třídy C ve specifikaci 300 e ujede na jedno nabití až 116 km, a navíc disponuje rychlonabíjením. Mercedesu C musíme ještě pochválit, že nabízí plug-in v kombinaci s naftou, což je vůbec nejsmysluplnější.

Plug-in hybridní Audi A5 tak poskytuje slušné parametry, ale rozhodně není lídrem segmentu, spíše takovým lepším průměrem. Objednávky pro Evropu výrobce spustil od 27. března, první evropští zákazníci svá auta uvidí už v dubnu 2025.

Ceny máme zatím jen ty německé, kdy základní sedan vyjde na 62 500 eur (1 556 634 Kč), kombík na 64 150 eur (1 597 729 Kč), silnější sedan s lepší výbavou na 70 900 eur (1 765 846 Kč) a kombík na 72 550 eur (1 806 941 Kč).

Načítám