Hlavní obsah

AMG bez osmiválce zákazníci nechtějí, automobilka proto chystá jeho velký návrat

Foto: Mercedes-AMG

Konečně automobilka vyslyšela to, co po ní zákazníci skutečně chtějí. Zástupci Mercedesu-AMG potvrdili, že se u třídy C a GLC neuchytilo výkonné plug-in hybridní ústrojí se čtyřválcem. Chystané CLE od AMG tak bude mít zase poctivý benzinový osmiválec, avšak s méně koníky.

Článek

Když Mercedes-AMG koncem roku 2022 představil C 63 a vloni SUV třídu GLC 63, začali se fanoušci bouřit. Oba vozy totiž vybavil shodným plug-in hybridním pohonem s výkonem brutálních 680 koní, jenže v jeho centru byl místo milovaného osmiválce pouhý čtyřválec.

Foto: Mercedes-Benz

Výkon 680 koní ve splašeném sníženém SUV GLC 63 sice zní jako lákadlo pro majetné klienty, ale ti plug-in hybridy víceméně nechtějí.

Rychle se ale ukázalo, že nespokojenost nebyla jen na straně fanoušků. Ani zákazníci po AMG „na baterky“ a se čtyřválcem nijak zvlášť netoužili. Automobilka se tedy rozhodla pro rychlou nápravu.

Novou třídu CLE sice už můžete znát jako kupé a nedávno odhalené kabrio, nicméně její vrcholové provedení 63 nakonec nebude navzdory očekávání plug-in hybridní jako u C/GLC, ovšem na základě zákaznického zájmu mild-hybridní, čtyřlitrové, dvakrát přeplňované a osmiválcové.

Klientům tak zřejmě ani nebude vadit, že dostanou výkon jen lehce přes 590 koní, přičemž se navíc nebudou muset zaobírat externím nabíjením a o mild-hybridu ani nebudou vědět.

Mercedes-AMG tímto krokem bude mít zase navrch proti konkurenční řadě M4 od BMW, která nabízí jen třílitrové šestiválcové přeplňované motory, nicméně ty jsou dostupné i u nižší specifikace AMG CLE 53.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLE se nedávno ukázal v kabriu. Teď si to představte s motorem V8! Už se vidíte, jak se divoce proháníte krajinou, viďte?

Komu by CLE připadalo přece jen až moc noblesní (drahé), potažmo by ocenil motor AMG M177 V8 spíše v třídě C AMG, která se prodává i v kombíku, možná je tu naděje. Zástupci značky totiž prohlásili, že pečlivě monitorují prodeje vrcholových plug-in hybridních tříd C 63 a GLC 63, přičemž rozhodnutí o jejich motorové budoucnosti bude prý na zákaznicích.

Jinými slovy, jestli se plug-iny C 63/GLC 63 i nadále nebudou dobře prodávat a bude se volat po motorech V8, tak je Mercedes pod kapotu svých AMG vrátí.

Načítám