Článek
Faceliftovanou podobu crossoveru Kia EV6 sice už známe, ovšem americká premiéra nám ukázala nejen tamní provedení výbavy GT-Line, ale hlavně specifikace ostrého provedení GT, které je v Evropě zatím tajné.
Americká verze EV6 se proti té evropské liší jen drobně, například oranžovými pozičními světly na bocích nárazníku. Jinak jde o velmi podobné designy, zaměřené na zakřivené linie a sportovní postoj.
Ani interiér nepřináší nic nového, proto palubní desce dominují sdružené obrazovky, přepracovaný volant a nové rozhraní infosystému, volitelně stylizované například do ve státech populárního basketbalu.
Kapacity trakčních akumulátorů jsou jako u nás, tedy 63 a 84 kWh, čímž jde Kia EV6 ruku v ruce s Ioniqem 5 od mateřského Hyundaie. Všechny americké specifikace mimo GT verze si také osvojily nabíjecí port NACS, tedy standard, který zavedla Tesla.
To nejzásadnější je ovšem právě sportovní GT kopírující parametry ostrého Ioniqu 5 N. Dvojice elektromotorů EV6 GT proto nabídne standardní výkon 609 koní, který se v režimu GT dočasně zvýší na 650 koní. Současný evropský model EV6 GT před modernizací nabízí „jen“ 585 koní.
Kromě toho si dynamický crossover EV6 GT osvojil funkci Virtual Gear Shift (virtuální řazení) z Ioniqu 5 N, která využívá zvukové efekty a modulaci točivého momentu k napodobení pocitu řazení. A pozor, tuhle vychytávku dostala také obří Kia EV9 GT!
Kia EV6 pro Spojené státy americké se bude mimo EV6 GT montovat spolu s větším modelem EV9 v závodě Kia v Georgii. Prodeje by měly být zahájeny v půlce příštího roku. Pro nás Evropany je však podstatné to, že EV6 GT posílí a dostane virtuální řazení.