Článek
Nissan Juke byl už od svého uvedení kontroverzní, a to zejména díky kulatým lampám ve svalnatém nárazníku, zadními svítilnami inspirovanými Nissanem 370Z a denním svícením na kapotě. Někomu se líbil, jiný jej nemohl vystát.
Navzdory nelichotivým přezdívkám se Juke v Evropě víceméně prodával, ovšem nikoli ve Spojených státech amerických, kde jej japonská automobilka raději nahradila modelem Kicks. Přece jen Juke byl navržen pro oči i potřeby Evropana a za velkou louží se jednoduše neujal.
Crossover Kicks tak v USA figuroval ve své první generaci, ve které jste mohli najít určité designové (někdy trochu divoké) směry podobné s evropským Jukem. S druhou generací Kicks je všechno jinak.
Asertivní, dospělejší, dvoubarevně lakovaný, s výraznou maskou chladiče a tenkými předními světlomety. Drsnější nádech přídě umocňují ještě tvarované nárazníky, boční černé lemování nebo specificky vymodelovaná záď. Ačkoli zamračený tvar koncových svítilen nám trošku připomíná současné Suzuki S-Cross.
A pokud byste model na ulici náhodou nepoznali, stačí se podívat na jeho široký zadní sloupek. Tam se totiž hrdě vyjímá jméno Kicks.
Uvnitř je auto spíše minimalistické, ale ne nudné. Jasně, máme tu sdružený displej infosystému a přístrojového štítu, ovšem výrobce nezapomněl ani na soubory fyzických tlačítek.
Standardem je konektivita Apple CarPlay (Android Auto až od vyšší výbavy), dále nechybí barevné prošívání, bezklíčový vstup i start, základní infosystém, bluetooth konektivita, automatické přepínání dálkových světel, adaptivní tempomat, zadní parkovací senzory, základní balík bezpečnostních asistentů nebo diodové lampy.
Volitelně se nabízí panoramatické střešní okno, audiosystém Bose s reproduktory v hlavové opěrce sedadla spolujezdce, kožené čalounění nebo různé designové pakety. Kufr se proti minulé generaci zvětšil na celkových 850 litrů (měřeno po strop).
Neméně zajímavé je to i s motorem. Zatímco u nás se v Juku nabízí tříválce a hybridy, Kicks pro USA přijíždí se zážehovým čtyřválcovým dvoulitrem naladěným na výkon 143 koní (podle metrického systému) a krouťák 190 Nm.
Převodovka je výhradně variátor CVT, ovšem pozor, vyšší výbavy koupíte s volitelným pohonem všech kol. A to v současnosti nabízený evropský Juke neumí.
Zrychlení z nuly na sto Kicks zvládne dle varianty za 9,8 až 10,1 sekundy. Spotřeba ve městě je dle severoamerické metodiky 8,4 litru na sto, na dálnici 6,72 litru na sto.
Americká náhrada za Nissan Juke startuje v přepočtu z tamních cen jako předokolka od 492 000 Kč, zatímco nejvyšší výbava ve čtyřkolce může vyjít přes 810 000 Kč. Hlavními konkurenty vozu jsou pak Volkswagen Taos, Mazda CX-30, Chevrolet Trailblazer, Jeep Compass, Kia Soul nebo Hyundai Kona.
A jak se líbí americký Nissan Kicks druhé generace vám? Považujete jej za hezčí vozidlo ve srovnání se současným evropským Jukem? Hlasujte v anketě pod článkem a rozhodněte, kdo je větším fešákem. Kicks, nebo Juke?