Hlavní obsah

Zbořme staré legendy! Číňané se chtějí spojit a zničit tradiční značky

Foto: BYD

Čínský výrobce BYD Auto se nechce spokojit s pozicí nejúspěšnější automobilky na domácím trhu, má mnohem větší cíle. Uspět chce i na zahraničních trzích a ve spojení s dalšími čínskými značkami zaútočit na pozice tradičních automobilek.

Článek

Automobilka BYD v minulém týdnu oslavila zajímavý milník, když vyrobila svůj pětimiliontý vůz s elektrifikovaným pohonem. Čínská značka, která vznikla teprve v roce 2003, tuto kategorii automobilů označuje jako New Energy Vehicles (NEV) a řadí do ní plug-in hybridy a bateriové elektromobily.

BYD je také aktuálně nejúspěšnější značkou na domácím trhu. Jen s tím se však spokojit nehodlá, uspět chce i v zahraničí. Na tom by nebylo zase až tak nic zvláštního, ambiciózních automobilek s globálními úmysly je v Číně více. Zajímavé ale je, že právě značka BYD svoje domácí konkurenty vyzvala ke sjednocení. Společnými silami pak prý čínské automobilky mohou rozdrtit „staré legendy“ - tedy tradiční značky z Evropy a USA.

„Věřím, že nastal čas pro čínské značky,“ prohlásil zakladatel a šéf BYD Auto Wang Chuanfu. „1,4 miliardy čínských občanů by si přálo, aby se čínská automobilka stala globální značkou,“ dodal.

Foto: BYD

BYD je největším výrobcem elektrifikovaných aut na světě, prodává však primárně na domácím trhu. Elektromobil Atto 3 má ale potenciál dobýt evropský trh.

Wang Chuanfu si při příležitosti oslav pěti milionů vyrobených elektrifikovaných vozidel připravil vystoupení, jehož součástí bylo také video věnující se počátkům 12 nejvýznamnějších čínských automobilek. Film byl výzvou ke sjednocení a spolupráci. „Naše příběhy se liší, ale sdílejí stejný směr. Neexistuje rozdíl mezi vámi a námi,“ zaznělo ve videu, které skončilo výzvou, aby čínské automobilky společně zbořily staré legendy a staly se novými značkami světové třídy. Poselství doplnil jednoduchý slogan: „Čínská auta.“

Na výzvu už zareagovali představitelé některých z oslovených nejvýznamnějších čínských výrobců. A většinou pozitivně. Z automobilky Great Wall však zaznělo, že by čínské automobilky měly přijmout „realitu konkurence“.

Foto: BYD

Malý městský elektromobil BYD Seagull na jedno nabití ujede až 400 km, přitom v Číně stojí jen 250 tisíc. Přesně to evropský trh potřebuje a nikdo jiný než Číňané to nedokáže nabídnout…

Ať už budou čínské značky postupovat jakkoli, je vysoce pravděpodobné, že v blízké budoucnosti se s jejich vozy budeme setkávat pravidelněji. Dokládá to například i větší zájem z jejich strany o evropské autosalony.

Na zářijovém veletrhu IAA Mobility v německém Mnichově se představí třeba firmy BYD, MG, Xpeng a Leapmotor. Ve srovnání s ročníkem 2021 se v Mnichově ukáže takřka dvojnásobný počet aut z Číny.

Související témata:
Načítám