Článek
Na nejnovější závodní speciál Nissanu pro vrcholnou japonskou okruhovou sérii Super GT, který debutoval v Mecce místního motorsportu na závodním okruhu Fuji International Speedway pod mytickou horou Fudži, jsou na něj kladena velká očekávání. Nový Nissan Z GT500 musí zazářit a minimálně vyrovnat statistiku odcházejícího Nissanu GT-R GT500. Ten v šampionátu závodil dlouhých třináct let a vyhrál pět šampionátů jezdců.
Typickými designovými rysy se závodní speciál inspiruje silničním modelem, ale celá karoserie prošla kompletním přepracováním – oproti produkčnímu modelu je exteriér ve jménu aerodynamiky doslova brutální, karosářské díly jsou vyrobeny z karbonu, blatníky zakrývající kola s centrální maticí jsou výrazně širší a zadní části vévodí obrovské křídlo a velký difuzor.
Japonská automobilka zatím nezveřejnila technickou specifikaci vozu, ale zatímco produkční Nissan Z pohání čtyřsetkoňový třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, motor závodního speciálu je zřejmě menší, avšak výrazně silnější. Podle pravidel musí být všechna vozidla soutěžící ve třídě Super GT GT500 poháněna dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem s maximálním výkonem 650 koní (485 kW).
„Do šampionátu Super GT vstupujeme s naším zcela novým vozem Nissan Z GT500 a naší obrovskou vášní pro motoristický sport,“ uvedl při oficiálním představení Takao Katagiri, generální ředitel tovární sportovní divize Nismo. Značka k novému speciálu navíc dodává, že dokonale symbolizuje ducha Nissanu přijímat výzvy a vnášet do života vzrušení.
Nový Nissan Z GT500 poprvé odstartuje v šampionátu Super GT na začátku sezony 2022. Nám, evropským fanouškům motorsportu, pak nezbývá než čekat, jestli Nissan vyvine i závodní verzi pro šampionát FIA GT, se kterým se setkáváme na evropských okruzích.