Článek
Když Toyota začátkem roku 2019 znovuzrodila legendu a slavnostně představila nástupce sportovního kupé Supra, novou Toyotu GR Supra, tovární závodní divize Gazoo Racing již připravovala debut své nejnovější chlouby i ve světě motorsportu. Toyota GR Supra poprvé startovala do ostrého závodu při čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu v květnu téhož roku, přičemž úspěšně projela pod šachovnicovou vlajkou a dokončila svůj první závod.
Spolu se soutěžním debutem automobilka uvedla do prodeje závodní variantu v okruhové specifikaci pro kategorii FIA GT4 pro soukromé závodní týmy. Od prvního závodu na Nürburgringu až do konce loňského roku pak Toyota GR Supra GT4 odstartovala do více než 250 závodů, v nichž získala 36 vítězství a 78 umístění na podiu. Vrcholná závodní Toyota pro „soukromníky“ tak předvádí působivé výkony.
Od zahájení prodeje až do konce minulého roku se tovární soutěžní divizi Toyota Gazoo Racing povedlo prodat 50 vozů, jejichž existenci teď oslavuje speciální edicí GR Supra GT4 „50 Edition“. Závodníci za ní zaplatí stejnou cenu jako za standardní okruhovou verzi, tedy přibližně 4,3 milionu Kč bez daně a dopravy, a získají speciální označení v exteriéru i interiéru a základní výbavu obohacenou o karbonové sedadlo OMP i pro spolujezdce. Mohou tak sdílet svou vášeň pro rychlou jízdu s dalšími nadšenci.
Exkluzivní pamětní Toyota GR Supra GT4 „50 Edition“ vznikne ve striktně omezeném počtu šesti exemplářů, které budou rozděleny po dvou kusech na asijský, evropský a severoamerický trh. Všechny vozy budou nalakovány oficiální červenou barvou divize Gazoo Racing a ozdobeny zlatými logy „50 Edition“.
Technikou se od standardní okruhové GR Supry nijak neodlišuje, protože to pravidla šampionátů ani nedovolují. Závodní GR Supra má stejně jako silniční verze pro normální zákazníky přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec od BMW, avšak s výrazně vyšším výkonem o 424 koních (311 kW). Z produkčního modelu zůstává i osmistupňová automatická převodovka ZF a pohon zadních kol.
Zajímá vás, jak se závodní speciály pro FIA GT4 odlišují od produkčních vozů? Zachovávají si základní vlastnosti výchozích modelů a přidávají k tomu potřebné vybavení pro závodění, jako jsou silnější motory pod kapotou, karbonové aerodynamické doplňky, lepivější závodní pneumatiky a vylepšenou bezpečnost jezdců, například skořepinovými sedadly nebo vysokopevnostní ochrannou klecí v interiéru.