Článek
Podíl prodaných elektromobilů na baterie stoupl na 16,3 procenta z 15 procent před rokem a znovu překonal podíl dieselových vozů, který zůstal na 13,7 procenta. Některé trhy, včetně dvou největších, zaznamenaly výrazné dvouciferné přírůstky - Itálie o 16,2 procenta a Francie o 14 procent. Naopak německý trh s automobily zaznamenal meziroční pokles o 5,7 procenta.
Za 11 měsíců letošního roku se počet registrací v celé Unii zvýšil o 15,7 procenta téměř na deset milionů vozů. S výjimkou Maďarska rostly v tomto období všechny unijní trhy.
Co do podílu na trhu se na druhém místě umístily hybridní elektromobily s podílem na trhu 27,4 procenta, zatímco benzinová auta si udržela prvenství s podílem 32,7 procenta.
Počet registrací nových bateriových elektromobilů se v EU v listopadu zvýšil o 16,4 procenta na 144 378 vozů. Několik trhů přispělo k tomuto růstu dvoucifernými a trojcifernými procentními přírůstky, zejména Belgie (plus 150,2 procenta), která je teď pátým největším trhem podle objemu. Prodej bateriových elektromobilů však zaznamenal pokles v Německu, kde se snížil o 22,5 procenta. Navzdory tomu dosáhl objem od začátku roku téměř 1,4 milionu kusů, což je nárůst o 48,2 procenta proti předchozímu roku. Na automobilovém trhu v EU to zároveň představuje podíl 14,2 procenta.
Největší automobilkou zůstal Volkswagen, který v listopadu zvýšil prodej o 11,4 procenta. Škoda Auto, která je součástí koncernu, zvýšila prodej o 38,7 procenta. Skupina Volkswagen má na trhu podíl 26,2 procenta. Druhému Stellantisu prodej o 7,3 procenta klesl, naopak Renault prodej o 6,1 procenta zvýšil. Tesla prodej zvýšila téměř o 45 procent.