Hlavní obsah

Zakázkový sporťák Ares S1 s motorem z Corvette míří do výroby – takhle bude vypadat!

Foto: Ares Design

Americká technika z Chevroletu Corvette C8, kombinovaná s na zakázku střiženou karbonovou karoserií, navrženou v Itálii? To by mohlo být to nejlepší z obou světů!

Změny v automobilovém průmyslu a rozrůstající se elektrifikace jsou možná zásadní změnou pro nás pro všechny – včetně automobilek samotných. Má to však své výhody – automobilová veřejnost si začala více cenit klasických aut, což mimo jiné přispělo také k renesanci v oblasti tradičního karosářství. Jednou takovou moderní karosárnou je mimo jiné designové studio Ares.

Článek

Firma Ares je designové studio a karosárna sídlící v italské Modeně – specializuje se na restomody, tedy zakázkové úpravy a individualizaci starších vozů. Kromě toho také provádí přestavby moderních vozů ve stylu šedesátých, případně sedmdesátých a osmdesátých let. Díky jejich práci tak ožívají legendy jako třeba De Tomaso Pantera.

Foto: Ares Design

Vystouplé klenuté blatníky, kola umístěná v rozích a kabina jako ze stíhačky nepopřou inspiraci sportovními vozy ze 60. let. Za nás to je ale naprosto v pořádku!

Podobným případem je i jejich model S1, potažmo jeho otevřená verze S1 Speedster. Z vizuálního hlediska jde o jasnou poctu sportovním vozům šedesátých let – jsou tu klenuté a vystouplé blatníky, mezi kterými se částečně potápí kabina inspirovaná kokpitem stíhačky, kola úplně v rozích vozu a velmi nízký profil.

I přes velmi tradiční přístup k designu bude omezená série typu S1 disponovat řadou moderních vymožeností – částečně proto, že technicky vychází ze současné Corvette generace C8. Jinými slovy půjde o kombinaci spolehlivé americké síly a italského šarmu, což se v minulosti už řadě výrobců vyplatilo.

Technika z Corvette znamená 6,2l vidlicový osmiválec, jehož síla bude putovat díky osmistupňové dvouspojkové převodovce na zadní kola – pohonné ústrojí tedy bude s dárcovskou Corvette v zásadě identické.

Foto: Ares Design

S přiblížením sériové výroby se design stal nepatrně „rozumnějším“, sporťáku Ares S1 však přesto pravděpodobně zůstanou průduchy v blatnících nebo vzhůru ústící koncovky výfuku

Prozatím však neznáme výkonnostní parametry, stanovenými podle toho jak moc si Ares Design „pohraje“ s nastavením motoru – standardní Corvette C8 dává výkon 495 koní a 637 Nm točivého momentu. Výkon však rozhodně bez povšimnutí nezůstane – lidé od Ares Design se nechali slyšet, že vyvíjí speciální výfukový systém vlastní výroby, který se údajně „dramaticky podepíše na výkonu vozu“.

Počítat se dá také se sportovním sáním a úpravou řídící jednotky. Nejjednodušší by pochopitelně bylo rovnou převzít 5,5l motor z Corvette Z06, ten si však Chevrolet nechává výhradně pro sebe. I přesto se v případě vozu Ares S1 spekuluje o výkonu až 700 koní.

Foto: Ares Design

Verze Speedster sice přišla o parádní „hrby“ za sedadly, z velké části však design originálu zůstal zachován. O pohon se bude jak v případě typu S1, tak S1 Speedster (na obrázku) starat pohonné ústrojí z Chevroletu Corvette

Pokud se vám na fotografiích Ares S1 a S1 Speedster jeví jako závodní placky, pak je to z toho důvodu, že proporčně jim odpovídají – délka obou karosářských variant je 4,68 metru, šířka je rovné 2 metry, zatímco výška činí pouze 1,2 metru. Rozvor je potom 2,7 metru a ví se, že oba vozy budou jezdit na 20palcových, respektive vzadu 21palcových kolech, která budou obouvat slupky o rozměrech 275/30 ZR20, resp. 345/25 ZR21. Tomu se říká pořádně „papuče“!

Ares S1 prošel od svého prvotního představení drobnými úpravami tak, aby vyhovoval silničním regulacím – změnil se například design předních světel a přední masky chladiče, na vnějších zpětných zrcátkách se objevily – světe div se – blinkry. Zrcátka navíc drží na pořádných sloupcích a ne na karbonových „párátkách“ jako tomu bylo u původního designového náčrtu. Linie přední kapoty se nepatrně zvedla, patrně kvůli ochraně chodců. Tohle všechno jsou znaky toho, že Ares opravdu míří do „sériové“ výroby.

I přes nějaké ty úpravy však zůstalo několik skvělých technických řešení jako vystřižených ze závodních prototypů – například průduchy v přední „kapotě“ pro zvýšení přítlaku, otvory v předních i zadních blatnících ze stejného důvodu, a rozhodně potěší i fakt, že výfuky v podobě parádních „komínů“ vyústěných nad motorovým prostorem mu také zůstaly.

Kromě zakázkové karoserie bude zakázkový také interiér –čalounění luxusní kůží Nappa či Pienofiore s diamantovým prošíváním, nový design palubní desky i středového tunelu, který tu zdobí „holý“ karbon. Z původní Corvette uvnitř patrně zůstane původní jen volant, i ten se však dočká zbrusu nového čalounění z kůže a Alcantary.

Produkce má být omezena na pouhých 24 jednotek, každá s cenovkou 500 tisíc eur bez započítání dárcovské Corvette. Ares Design se však patrně nebude bránit vyrobení pár kusů navíc – firma totiž objednávky i nadále přijímá.

Načítám