Článek
Bugatti hned při představení Chironu uvedlo, že plánovaná produkce činí 500 aut. A podle všeho svého slova dostojí. Nicméně poslední vyrobený Chiron Super Sport 300+ není posledním Chironem celkově, automobilce zbývá dodělat ještě asi osmdesát automobilů.
Připomeňme, že auto, o kterém je řeč, se stalo prvním vozem, který překonal metu 300 mil za hodinu, tedy 490 km/h. Nebylo to úplně snadné a nebylo to bez komplikací, ale povedlo se to. A aby to bylo vůbec možné, museli mu přepracovat aerodynamiku, použít takzvaný longtail, posadit ho níž na silnici, namontovat větší difuzor a sundat křídlo a taky přidat dalších sto koní navrch. Vyprávíme o tom zde.
Na rozdíl od rekordního auta ale mají běžné Chirony Super Sport 300+ omezenou maximální rychlost na 440 km/h, ale taky nemají bezpečnostní klec a dají se vlastně používat naprosto standardně. Za vším podle všeho stojí speciálně připravené pneumatiky Michelin Cup, které francouzský výrobce dodal speciálně pro rychlostní rekord. Prošly totiž složitým kontrolním procesem, kdy absolutně klíčovými vlastnostmi nebyla jen jejich pevnost, ale i vyvážení.
Všechny automobily Chiron jsou vyprodané od ledna letošního roku a automobilka již připravuje následovníka. První náhledy auta by vybraní klienti mohli vidět již letos, snad aby mohli začít šetřit. Finální představení by se pak mělo odehrát v roce 2024.
Je nasnadě, že jsou všichni napjatí, jak bude nové Bugatti vypadat, zvlášť když je v čele značky mladičký Mate Rimac, který už jako teenager postavil první elektromobil a pak i vlastní automobilku.
„Nejjednodušší by pro nás bylo vzít Neveru, bouchnout na ni logo Bugatti, ale byl jsem proti,“ řekl Mate Rimac v rozhovoru. „Jsem sice zastánce elektromobility, ale Bugatti by ještě pořád mělo mít spalovací motor.“ Nicméně není pochyb o tom, že nové Bugatti bude částečně elektrifikované, ale jestli jeho srdcem bude dál stávající W16, jen v nějaké evoluční podobě, nebo jestli značka připravuje úplně novou pohonnou jednotku, to se teprve ukáže.