Hlavní obsah

Zábava na baterky: Roadster MG Cyberster slibuje stovku pod tři sekundy a dojezd 800 km

Foto: MG

Elektrický sportovní roadster MG Cyberster přitahuje pozornost vzhůru otevíranými dveřmi.

Dokonce i elektromobilita chce být zábavná. Oživená značka MG na šanghajském autosalonu odhaluje dlouho slibovaný sportovní roadster Cyberster, kterým následuje svou tradici. Novinka sice zatím nemá oficiální technické údaje, ale díky čínským únikům informací už předběžně víme, na co se můžeme těšit. V Evropě se dočkáme už příští rok.

Článek

Znovuzrozená britská značka MG konečně představuje lákavou hračku, na jakou nadšenci do nejmodernějších sportovních aut tak dlouho čekají. Na letošním autosalonu v Šanghaji slavnostně debutuje s novým sportovním roadsterem spojujícím tradici značky s technologiemi zítřka. Už oficiální pojmenování MG Cyberster nám odhaluje, že pod nizoučkou kapotou tohoto sporťáku nenajdeme žádný spalovací motor.

Nové MG Cyberster bude čistě elektrickým sportovním vozem, díky němuž může oživená značka předběhnout i obrovskou americkou Teslu. Kontroverzní Elon Musk nám novou Teslu Roadster slibuje už více než pět let a odteď bude mít velkou konkurenci.

Sportovní MG se připravuje spojit elektromobilitu se zábavou a inspiruje se kultovními sporťáky značky z minulosti – především roadsterem MG F s motorem uprostřed z přelomu milénia - a pohledný design doplňuje osobitými vzhůru otevírajícími se „lambo dveřmi“. Jako pravověrný roadster pak Cyberster bude vybaven typickou látkovou skládací střechou. Zaujmout má i futuristický dvoumístný interiér.

Foto: MG

Látková skládací střecha je charakteristickým rysem všech pravověrných sportovních roadsterů.

Značka sice zatím oficiálně neuvolnila technické údaje, ale pouhý týden před zahájením šanghajského autosalonu se na internetu objevila uniklá data z čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií. Novinka bude výrazně větší a těžší než legendární sporťáky MG z minulosti: s délkou 4535 mm, šířkou 1913 mm, výškou 1329 mm, rozvorem 2690 mm a hmotností 1985 kilogramů vedle něj bude nejmodernější Mazda MX-5 vypadat jako drobeček.

Foto: MG

Sportovní MG Cyberster nebude žádný mrňous. S necelými dvěma tunami bude skoro dvakrát těžší než základní Mazda MX-5 s patnáctistovkou a bude o přibližně půl metru delší.

Podle uniklých informací už také víme, že by v nabídce měly být dvě varianty. Základem bude zadokolka s jediným elektromotorem o výkonu 314 koní (231 kW), výkonnějším modelem bude čtyřkolka se dvěma elektromotory a systémovým výkonem 544 koní (400 kW) – ta by měla zvládnout vystřelit z klidu na stovku pod tři sekundy. O kapacitě baterie nepadlo ani slovo, MG ale slibuje dojezd až 800 km. To jsme zvědaví…

Foto: MG

Sportovní elektromobil se inspiruje svými předchůdci. Nejvýrazněji je v něm vidět roadster MG F z přelomu milénia.

Na zahájení prodeje si však ještě chvíli počkáme. Britská značka, která je nyní součástí čínského holdingu SAIC Motor, připravuje uvedení sportovního MG Cyberster na evropský trh na začátek příštího léta 2024. Na spekulace o cenách je zatím brzo, ale na čínském trhu si jej už předobjednalo více než 5 tisíc zájemců. Automobilka přitom vybírá symbolickou zálohu v přepočtu přibližně 3,5 tisíce korun.

Co myslíte, uspěje elektrický sporťák MG Cyberster v Evropě?
Ano! A s výkonnými elektromotory a nízkým těžištěm dokonce zamaskuje až extrémní hmotnost.
50,8 %
Ne... Sportovní roadster má být malý, lehký a s manuálem. Raději bych si koupil/a novou Mazdu MX-5.
49,2 %
Celkem hlasovalo 258 čtenářů.
Načítám