Hlavní obsah

Z toho se bude Filip Turek budit hrůzou. Nový koncept Jaguaru je ještě ohavnější, než jsme si mysleli

Foto: Jaguar

Značka Jaguar se rozhodla zcela zapomenout na svou historii plnou elegance a britské noblesy. Nejprve šokovala svět kontroverzní reklamou, která ani neměla nic společného s auty. Ta se přidávají až teď… bohužel.

Článek

Automobilka Jaguar avizovala, že první koncept svého restartu představí na velkolepé akci Miami Art Week 2024. Nakonec si jej můžeme prohlédnout už teď, protože několik snímků uniklo na internet s předstihem. Hodnocení, zda je to hezký pohled, necháme raději na vás.

Značka teprve nedávno pustila do světa kontroverzní reklamu, která měla odhalit její novou designovou identitu i logo. Z něho například zcela zmizela silueta kočkovité šelmy, vlastně byste z krátkého spotu ani nepoznali, jestli promuje automobilku, jednorázové cigarety nebo módní značku. A fanoušci novou identitu napříč internetem okamžitě rozcupovali:

Teď ale přichází další šok v podobě konceptu. Ten je snad všechno, jen ne elegantní a noblesní, což jsou klady, které jsme si s automobilkou dlouhá desetiletí spojovali. Jediným plusem na celé této vizi je snad jen to, že nejde o SUV, ale velké kupé. Ostatně právě z boku vypadá snad nejméně konfliktně.

Když z přední části odmažete nápis Jaguar, je tato vize absolutně bezpohlavní, přiřadit byste ji klidně mohli k libovolnému čínskému výrobci. A ten radiátor na zádi, to už je jen taková otrávená třešnička na dortu. Jasně, říká se, že každé zboží má svého kupce, ale pokud chce Jaguar restartovat svou existenci právě takto. No, hodně štěstí.

Je ale nanejvýš jisté, že dosavadní klientelu nový Jaguar neosloví. Filip Turek – vášnivý automobilový sběratel a prezident českého Jaguar Clubu – může být vlastně rád, že má plnou hlavu europoslaneckých povinností. Kdyby se měl k novému konceptu tradiční britské značky vyjádřit, asi by na něm také nenechal nit suchou.

Související témata:
Načítám