Článek
Za námi jsou zatím jen čtyři letošní velké ceny F1, přesto se zdá, že Maxe Verstappena nemůže v cestě za dalším mistrovským titulem nic zastavit. Po úvodních dvou výhrách přišlo nečekané odstoupení pro poruchu brzd (do té doby se pohyboval na špici), což si bleskurychle vynahradil tento závodní víkend na japonské Suzuce. Odstartoval první a s velkým přehledem vedl celý závod, na jehož konci převzal další vítězný pohár.
Ač nás čeká ještě dvacet Velkých cen, neočekáváme u žádného z týmů progres tak velký, aby dominanci mladého Nizozemce utnul. Pokud se to letos Maxovi povede, bude to čtvrtý titul v řadě. Jen připomínáme, že k dramatickým změnám v technických regulích dojde až od sezony 2026…
Ale nemalujme čerta na zeď, ono i letos bude o co bojovat. Jasně, titul vicemistra sice není tak atraktivní, na konci sezony však může mít veledůležitou váhu. Nejde totiž jen o pěkný stříbrný pohár, ale také budoucnost vybraných závodníků. Po letech se totiž nedějí přestupové rošády jen ve středu pole, ale také v top týmech. A každý chce pochopitelně v dalších letech hájit barvy té nejlepší stáje.
Veletoč způsobil ještě před startem ročníku Lewis Hamilton, který oznámil nečekaný přesun k Ferrari. Tím se uvolnila sedačka u Mercedesu a zároveň zůstal „bez práce“ současný pilot rudých Carlos Sainz. Pro Španěla to zřejmě byla extra motivace, kvůli operaci slepého střeva sice vynechal jeden závod, v těch ostatních se ale vždy probojoval na bednu – dvakrát dojel třetí a jednou dokonce zvítězil!
Často skloňovanou sedačkou je také druhé místo v mistrovském Red Bullu. Kolega Verstappena Pérez předváděl v závěru loňské sezony jen podprůměrné výkony a hned se začalo spekulovat, kdo by jej po konci této sezony mohl nahradit. Navrátilec Daniel Ricciardo to při své současné „neformě“ nejspíš nebude. Že by horkokrevný mladík Yuki Tsunoda? Nebo Red Bull vsadí na zkušenosti v podobě Carlose Sainze? Nebo snad dokonce veterána Fernanda Alonsa? Pérez nechce nic takového připustit a letos jezdí jako pokropený živou vodou – čtyři závody, tři druhá místa. A taková vzorná dvojka se dnes Red Bullu náramně hodí. No, nechme se překvapit…
Pokud jste tedy na sledování přímých přenosů F1 nezanevřeli – a že to letošní tahanice Novy s jednotlivými operátory českým fandům zrovna dvakrát nezpříjemňují – ještě to nevzdávejte. Letošní sezona možná nebude mít velkolepý průběh jako infarktové drama v roce 2021, ale rozhodně bude na co koukat. A také o co bojovat!