Článek
U zdravých lidí je průměrný srdeční puls 65 tepů za minutu. Japonská Mazda je v dnešním automobilovém světě jednou z mála automobilek, co si zakládají hlavně na skutečných emocích, a vtiskla kousek našeho já i do svých nejmodernějších aut. Jen málokdo si u nejnovějších modelů značky uvědomí, že jejich nejnovější styl blikání se inspiruje lidským pulsem.
Technicky jsou dnešní automobily až extrémně složité a často u nich musíme strávit nespočet hodin jejich prohlížením a studováním, abychom zjistili, jak posedlí detailem jsou jejich strůjci. Unikátní myšlenky a nápady často najdeme i tam, kde bychom je neočekávali. A to je stejný příběh, s jakým populární japonská automobilka z Hirošimy odhalila nejdůležitější fakt o novém typu blikání směrovek na nových vozech značky. Za vším hledejme chuť vštípit autům duši.
Duchovním otcem nejnovějších směrovek Mazdy je designér značky a vedoucí vývoje světel Atsushi Yoshida. Rozhodl se vdechnout život moderním pocitově chladným LED technologiím, schopným rychle se rozsvěcet do plné intenzity a následně se i rychle zhasínat. Mazda má „design zacílený na člověka“ jako svou tradici a chce mu přizpůsobit každý aspekt svých aut. A nové blikání, inspirované tlukotem srdce, začala realizovat s cílem udělat jej lidštějším.
Yoshida zahájil vývoj budoucích blikačů docela logicky a začal se věnovat studiu kardiogramů. Chtěl pochopit impulzy srdce a sledoval, jak se zvětšují a zmenšují. Jen tak našel správný rytmus pro blikání směrovek, ale realita se ukázala být mnohem složitější. Inženýrům Mazdy trvalo dva roky, než vyvinuli nový blinkr a uvedli jej do sériové produkce. Pracovali na něm tak dlouho, že dokonce nestihli první termín pro uvedení do výroby.
Jen krátce před prvním plánovaným zahájením výroby pro novou Mazdu 3 zjistili, že se světlo nekonzistentně stmívá a spojili se s dodavatelem světel Stanley Electric, aby problém společně vyřešili. Opakovaně upravovali nastavení směrovky v krocích po 0,01 sekundy, aby problém nalezli a vyřešili. Prvním modelem, kde se nová směrovka objevila, byl následně crossover Mazda CX-30. Oficiálně své nové blinkry pojmenovala Dimming Turn Signals a poznáte je podle progresivního rozsvěcování i zhasínání se.
Dnes nejprodávanější Mazda v Česku tak byla vůbec prvním autem značky, jehož srdce pocitově bije stejným tempem jako to vaše. Automobilka věří, že díky inovativním blinkrům zvyšuje celkovou hodnotu svého designu a vdechla jim nový život. Až příště uvidíte novou Mazdu, všimněte si jejích blikačů a vzpomeňte si, že nesvítí tak obyčejné, jak se může zdát.