Článek
Co by to bylo za výrobce elektroniky, kdyby jeho první vůz nebyl elektromobilem? Xiaomi SU7 je elektrický sedan, jehož sériovou produkci zaštiťuje čínský koncern BAIC. A jak už možná tušíte, toto není velkolepá slavnostní premiéra, ale opět další předčasný únik z čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií.
Ač se to z fotek nezdá, nejde o žádného drobečka. Model SU7 má na délku skoro pět metrů a rozvor rovné tři metry. Auto v závislosti na specifikaci obouvá kola od devatenácti do dvaceti palců a podle zveřejněných informací budou k dispozici tři verze, přičemž některé z nich mají ve výbavě i aktivní zadní spoiler či multifunkční systém LiDAR.
Zákazník si bude moci vybrat ze dvou variant – základní zadokolky s jedním elektromotorem a výkonem 220 kW, pro náročnější je připravena čtyřkolka se dvěma elektromotory o systémovém výkonu 495 kW. Slabší verze váží 1 980 kg a může svištět 210 km/h, čtyřkolka váží 2,2 tuny, zase ale jede až 265 km/h. Údaje o zrychlení z klidu na stovku jsme se zatím nedozvěděli, stejně jako kapacity baterií a dojezdy.
Chybět nebude plejáda moderních technologií. Kamera na B-sloupku napovídá, že součástí výbavy bude i odemykání vozu obličejem. Vestavěná funkce ETC zase umožní čínským řidičům zaplatit mýtné na zpoplatněných úsecích bez zastavení vozu. Multimédia auta poběží na systému HyperOS, který Xiaomi používá u svých chytrých telefonů.
Závod BAIC již vyprodukoval desítky testovacích vozů, které momentálně pod vrstvou maskovací fólie brázdí čínské silnice. Sériová produkce má odstartovat v prosinci letošního roku a dodávky k prvním zákazníkům odstartují v únoru 2024. O cenách jednotlivých variant však výrobce zatím žádné informace nesdělil. Stejně tak si pro sebe nechává možnou dostupnost elektromobilu v Evropě.