Hlavní obsah

Němci modernizovali úspěšný obytný vůz. Nabízí obří postele a přehršel zásuvek a konektorů

Foto: Knaus

Jeden z nejoblíbenějších produktů významného výrobce obytných vozů prošel „faceliftem“. Jeho součástí je mimo jiné zvýšení výkonu naftového motoru, nejvíce však zákazníci patrně ocení modernizovaný interiér

V západní, ale i střední Evropě ne a ne polevit zájem o obytné vozy. Vyhlášeného německého výrobce obytných vozů Knaus jistě znáte, ale víte, že nedávno modernizoval jeden ze svých vynikajících produktů, typ „Sun I“.

Článek

Firma Knaus je výrobce obytných vozů s bohatou tradicí. Již více než 80 let staví jedny z nejpropracovanějších, nejvybavenějších a nejpohodlnějších obytných vozů v Evropě – a možná i na světě. Knaus sídlí v německém Jandelsbrunnu, přibližně 40 kilometrů severovýchodně od Pasova.

Foto: Knaus

Knaus Sun I nabízí bohaté vybavení a štědrý interiér. Dodává se celkem ve třech variantách a ve dvou různých délkách

Typ Sun I už je na trhu nějaký ten pátek, a tak si dle moudrého uvážení výrobce zasloužil „osvěžení“, případně facelift, jak se používá u automobilů. Sun I jezdí na (značně upraveném) podvozku Fiatu Ducato, jeho hmotnost se v průběhu let pohybovala v rozmezí přibližně 4 až 5 tun, délka potom v rozmezí 7,4 až 8,8 metru. O pohon se potom zpravidla stará 2,3l naftový motor s výkonem od 150 koní, spřažený s šestistupňovou převodovkou.

„Naše luxusní vozidlo se umí skvěle prezentovat v každém detailu,“ popisuje firma na svých stránkách. „Díky dynamickému exteriéru vůz nabízí atletickou eleganci, která však jde zároveň ruku v ruce s luxusem, který ukrývá jeho štědře vybavený interiér.“ Výrobce potom uvádí, že nezáleží na tom, zda se rozhodnete vyrazit na zakroucené a sluncem zalité silničky na jihu, nebo nekonečné sněhem pokryté silnice severu – Knaus Sun I si poradí se vším.

Už „základní“ model nabízí královský pobyt

Foto: Knaus

Co do výbavy a celkového komfortu jsou si všechny modely velmi podobné, nejvíce se tedy liší velikostí, výkonem motoru a hmotností taženého přívěsu. Luxusní interiér tedy nabízí už „základní“ krátká varianta

Obytný vůz Sun I je dostupný ve třech variantách. První je 700 LEG o délce 7,65 metru, posezení nabízí pro čtyři pasažéry, stejný počet pasažérů zde může přespat. Prostorný interiér nabízí šířku až 2,18 metru, výšku potom rovné dva metry, takže se tu ani čahouni nemusí zohýbat. Tento model pak může táhnout přívěs o hmotnosti až 2 tuny.

Foto: Knaus

Součástí všech variant obytného vozu Sun I je mimo jiné vysouvací širokoúhlá televize

Vůz nabízí nespočet úložných prostorů včetně „garáže“ pro uložení jízdních kol, se kterou lze operovat i jednou rukou. V interiéru potom najdeme hlavní skládací postel o rozměrech 200 × 150 cm, dvě zadní mají potom rozměry 198 × 85 cm.

Součástí interiéru je pak kompletně vybavená kuchyně s kulatým dřezem a velkým čtyřplotnovým vařičem nebo ledničkou o objemu až 177 litrů. Po interiéru je pak pro případ potřeby rozmístěno 10 běžných 230V zásuvek a celkem 5 USB konektorů. Vůz disponuje rezervoárem na 180 litrů pitné vody a 170litrovou zásobárnou na odpadní vodu.

Vrcholný model ve dvou variantách

Foto: Knaus

Každý z modelů má vždy jednu „královskou“ postel o rozměrech 200 × 150 cm, vrcholná verze 900 LX má však dokonce dvě

Další dva modely nabídky zastupují vlastně dvě varianty typu 900. Jak typ 900 LEG, tak typ 900 LX mají na délku 8,82 metru, nabízejí posezení po pět pasažérů a přespání pro čtyři, liší se tak zejména organizací a uspořádáním interiéru, například v uspořádání ložního prostoru.

Zatímco typ 900 LEG nabízí jednu velkou skládací postel o rozměrech 200 × 150 cm a dvě menší zadní jako typ 700, 900 LX naproti tomu má v zadní části místo dvou menších postelí ještě jednu podobně velkou o rozměrech 250 × 153 cm.

Foto: Knaus

Skvělým vybavením interiéru se chlubí všechny verze vozu Knaus Sun I, rozhodující je individualizace, zvolené materiály nebo samotná velikost obytného vozu

Zcela nejzásadnějším rozměrem je, jak název napovídá, délka, která je u modelů 900 větší o více než jeden metr. Velkou roli hrají také použité materiály v interiéru, případně jeho individualizace, která je u modelu 900 LX nejpestřejší a nejbarvitější. Modely z řady 900 pak mají silnější, 180koňový motor, i přesto kvůli vyšší hmotnosti umí táhnout přívěs „jen“ o hmotnosti 1,5 tuny.

Jinak je z praktického pohledu velká část vybavení stejná – počet 230V zásuvek, USB konektorů, rezervoáry na pitnou a odpadní vodu i vybavení koupelny a kuchyně. Bez ohledu na zvolený model pak lidé od Knausu poskytují 10letou záruku na ochranu před povětrnostními podmínkami. Všechny tři modely si pak lze objednat s dvěma nebo třemi nápravami.

Za obytný vůz Sun I 900 LEG dáte v přepočtu cca 2,7 milionu korun, nepatrně lépe vybavený 900 LX pak začíná na částce 2,8 milionu korun, typ 700 pak začíná těsně pod hranicí 2,5 milionu korun. Cena je však do určité míry orientační, neboť ta výsledná se odvíjí od výbavy a míry individualizace. Štědře vybavená 700 tak může být dražší než modely 900.

Načítám