Hlavní obsah

Výroba ikonického VW se po 40 letech stěhuje z Evropy. Pole vyklidí nové malé škodovce

Foto: Lukáš Kukla

Po čtyřiceti letech a 8,4 milionu vyrobených kusů končí na evropském kontinentu výroba populárního modelu Volkswagen Polo.

Článek

Rošády v nabídce značky Volkswagen neberou konce. Za posledních pár let došlo k několika zásadním rozhodnutím - skončil například VW Brouk, nový Passat už se prodává výhradně jako kombík, otazník visí nad budoucností spalovacího Golfu… a teď po 40 letech přichází konec evropské produkce malého Pola.

Soupeře Škody Fabie nebo Renaultu Clio produkoval španělský závod koncernu v Pamploně, kde se jej za čtyři dekády vyrobilo skoro 8,5 milionu kousků. Volkswagen Polo naštěstí nekončí zcela, jeho výroba se však přesouvá do Jižní Afriky, odkud se „domů“ bude dovážet.

Segment malých městských vozů sice v posledních letech tolik netáhne a prodeje Pola poklesly, pořád ale jde o relativně důležitý model značky. Za prvních osm měsíců letošního roku si jej pořídilo na 90 000 zákazníků, což z něj dělá osmé nejžádanější auto v Evropě.

Foto: Škoda Auto

Místo Pola bude španělskou výrobní linku opouštět třeba i Škoda Epiq.

Volkswagen si však dobře uvědomuje, že lidé dnes chtějí kupovat hlavně SUV a crossovery. Španělský závod v Pamploně tak bude pokračovat v produkci modelů T-Cross a Taigo, zatímco se jeho zázemí začne připravovat na výrobu zbrusu nových elektromobilů, která má odstartovat za dva roky.

Půjde o nejmenší a nejdostupnější elektrovozy koncernových značek. Tuto úlohu převezme od roku 2026 v nabídce VW produkční verze malého ID.2all. Vedle něj se bude vyrábět malý elektrický crossover Škoda Epiq, který slibuje základní cenu kolem 630 000 Kč. Třetí sourozenec – Cupra Raval – vznikne také ve Španělsku, avšak v domovině značky v Martorellu.

Načítám