Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Je mu pouhých 37 let, přitom Mate Rimac ve svém rodném Chorvatsku dokázal od nuly vybudovat obří společnost, která je hybnou silou elektrifikace automobilového průmyslu. Aby to potvrdil, navrhl a postavil elektrický hypersport Nevera s výkonem 2 000 koní, který na stovku vystřelí pod dvě sekundy a upaluje maximální rychlostí přes 400 km/h.
To zaujalo automobilky z celého světa, a když se s ním chtěl technologiky propojit koncern Volkswagen, nabídl mu na oplátku rovnou celou automobilku Bugatti, které nyní šéfuje. Jako služebák tak má nejen 2000koňovou Neveru, ale i 1500koňový Chiron. Jako Octavia TDI v kombíku to není, ale také se nemá špatně, co říkáte…?
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_oW_A/nO1SBfAluiD9J7zyMCVd5TY/471f/mate-rimac.jpeg?fl=cro,0,0,1200,675%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Mate Rimac si nejdřív postavil vlastní elektrický hypersport, aby se před pár lety stal také šéfem Bugatti.
Největší paradox je, že když se chce hezky svézt, tak sedne do svého skoro třicet let starého BMW. Jenže ono to není ledajaké BMW - jde o M5 E39 a tady už znalci zpozorněli. Vám méně znalým doplníme, že je to supersedan původem z roku 1998, který byl tehdy s atmosférickým V8 o výkonu 400 koní, manuální převodovkou a pohonem zadních kol naprosto bezkonkurenční. I dnes jde o jedno z nejlepších BMW historie nabízející úžasné svezení, které sice není zdaleka tak rychlé jako u moderních hypersportů s raketovou akcelerací, ale daleko víc vás vtáhne do procesu řízení. Pro Mateho Rimaca je to takový návrat z oblak zpátky na zemi (a také zpátky na úplný začátek, kdy si postavil driftovací BMW na elektrický pohon).
To mu však nebrání v tom rozvíjet dál své značky s pomocí těch nejmodernějších technologií. Nové Bugatti Tourbillon je uměleckým dílem nejen po vizuální stránce, ale i technické - jeho plug-in hybridní pohon s kombinovaným výkonem 1 800 koní totiž umožňuje jezdit nejen v hybridním a čistě elektrickém režimu, ale také pouze na spalovací motor. Tím je unikátní atmosférický V16 s výkonem tisíce koní a takovým pekelným burácením, že z něj běhá mráz po zádech.
Vedle toho rovněž vyvíjí zcela autonomní robotaxi s názvem Verne (inspirované vizionářským spisovatelem Julesem Vernem), které by nás už za pár let mohlo samo vozit do práce nebo po nákupech. To bereme… tedy pokud bychom o víkendu mohli z garáže také vytáhnout M5 E39 a pěkně si sami zařídit.