Hlavní obsah

VW zbrojí na čínské elektromobily ve velkém. Dostupná novinka tasí důležité eso z rukávu

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.3 měl před lety způsobit elektrickou revoluci a konečně přinést dostupný elektrovůz za cenu obdobného spalovacího auta. Nestalo se. Teď to značka zkouší znovu a našlápnuto má výrazně lépe.

Článek

Bylo to tehdy velké haló, když VW připravoval zcela novou samostatnou platformu pro elektromobily, na které chtěl odstartovat pomyslnou revoluci v dostupných vozech na baterky. S odstupem času můžeme říct, že plán to byl hodně ambiciózní a zčásti zůstal nenaplněný. „Trojka“ sice je příjemné auto, má však své mouchy, nad přímé konkurenty výrazně nevyčnívá a hlavně nestojí jako naftový Golf, jak nám tehdy bylo slíbeno.

Němci se však myšlenky dostupného elektroauta nevzdávají. A ani by se jim nevyplatilo příliš otálet, když se do Evropy řítí plejáda čínských automobilek s dostupnými elektrovozy. Již na jaře tohoto roku představil Volkswagen designovou studii s označením ID.2 all (slovní hříčka, kterou lze volně přeložit jako ID pro všechny), jejíž parametry i avizovaná cena jsou o dost zajímavější.

Jak se správně píše?

Zvučná jména z automobilového světa pozvolna mizí a nahrazují je nejrůznější zkratky – bZ4X, EQS EV6… Volkswagen si pro svébytnou rodinu elektromobilů vybral označení ID. Někdy však za tečkou následuje mezera, jindy ne. Jak je to tedy správně?

Vlastně je to jednoduché: jde-li o sériové auto, píše se bez mezery (VW ID.3, VW ID.5), pokud se však bavíme o konceptu, za tečkou následuje mezera (ID. 2all). Tak ať to víte, až příště půjdete nějaký takový elektromobil do diskuze pochválit!

Foto: Volkswagen

Elektromobily VW dnes pokrývají ty nejžádanější segmenty. Exotický je především busík ID.Buzz, na vrcholu řady trůní limuzína ID.7.

I toto auto je posazeno na platformě MEB, na délku má však jen 4050 mm (je tedy o třídu níže než ID.3), přesto si zachovává slušný rozvor 2 600 mm blížící se většímu Golfu. I to pomáhá solidnímu zavazadlovému prostoru s objemem 490 litrů. Sympatická má být rovněž základní cena do 25 000 eur, tedy zhruba 600 000 Kč.

Foto: Volkswagen

ID. 2all se stane prvním elektromobilem na platformě MEB s pohonem předních kol.

„Interiér má co do velikosti odpovídat právě Golfu,“ potvrdil na sociální síti X Štěpán Řehák, tiskový mluvčí VW za design. „V případě SUV varianty to bude obdobné,“ dodává. Tím se dostáváme k onu esu v rukávu!

Volkswagen nechce ponechat nic náhodě a dostupnou elektrickou novinku uvede rovnou ve dvou karosářských variantách. Kromě klasického hatchbacku (podobnému Polu) tedy dorazí í zvýšená verze s tvary SUV, na což zákazníci slyší. Ale nezdá se, že by mělo jít o elektrický ekvivalent například T-Crosse, podle siluety publikované napříč sociálními sítěmi (viz výše) se zdá, že půjde spíše o „cross“ verzi základního modelu. Tedy s výraznějšími ochrannými plasty a nepatrně vyšší světlou výškou.

Foto: Volkswagen

Na fandy hot hatchů nezapomíná VW ani v době elektrické. Koncept ID. GTI avizuje ostrého sportovního prcka, který vás má za volantem pobavit i s baterkami v podlaze!

Produkční Volkswagen ID. 2all se velmi pravděpodobně stane nejdostupnějším elektromobilem značky. V nabídce se má objevit roku 2025, druhé karosářské provedení se stylem SUV dorazí o rok později.

Načítám