Hlavní obsah

VW vyslyšel kritiku a výrazně vylepšil své elektromobily. V jednu z novinek už jsme ani nedoufali

Foto: Volkswagen

Volkswagen představuje rozsáhlou modernizaci elektrických modelů ID.4 a ID.5. Dotkla se pracoviště řidiče, ale hlavně samotného pohonu.

Článek

Ač omlazené Volkswageny ID.4 a ID.5 vypadají zvenčí pořád stejně, v kabině a útrobách došlo k velkým změnám. Německá značka před časem představila elektrickou vlajkovou loď ID.7, která kromě jiného dostala i zcela nový zadní elektromotor. A teď se těchto technologií dočkávají i menší sourozenci.

Čtyřka i pětka totiž v kombinaci s větší 77kWh baterií nabídnou vzadu elektromotor s výkonem 210 kW, což je o rovných 60 kilowatt více než dříve. Hlavně si ale polepšil točivý moment, který vzrostl z původních 310 na 545 newtonmetrů. Novinkou je i přepracovaná čtyřkolka. Ta je opět tvořena elektromotorem na každé z náprav, nově však disponuje systémovým výkonem 210 kW, tedy o 15 kilowatt více.

Navzdory silnější technice se zvýšil dojezd, neboť nový elektromotor je účinnější. A tak ID.4 zvládne až 550 kilometrů, zatímco aerodynamičtější SUV-kupé ID.5 až 556 km. Výsledkem je tedy prodloužení celkového dojezdu o 17, respektive 11 kilometrů. Modely s pohonem zadních kol se nabíjejí s výkonem až 135 kW, čtyřkolky si polepšily na 175 kW. Za pouhých deset minut tak získáte energii na dalších 178 kilometrů.

Foto: Volkswagen

Sportovní varianty GTX vypadají stejně, díky inovacím jsou ale mrštnější.

Nemalý posun zaznamenává také sportovní provedení GTX. To výhledově nabídne systémový výkon až 250 kW (340 koňských sil), tedy o 30 kW více. Sprint z klidu na stovku zabere 5,4 sekundy, polepšil si tedy o devět desetin. Maximální rychlost zůstává elektronicky omezena na 180 km/h. Na stejnou maximálku si však z původních 160 km/h polepšila i „civilní“ provedení výše. Základ modelu ID.4 zůstává beze změn – jeden elektromotor vzadu s výkonem 125 kW a rychlost 160 km/h.

Změny se však netýkají jen elektromotorů, inženýři si posvítili i na podvozek. Ten byl přeladěn, aby více vyhovoval nové technice. Volkswagen kromě jiného uvádí, že vylepšil ovládání adaptivního podvozku DCC, aby nabídl ještě větší rozpětí mezi komfortem a dynamikou.

Foto: Volkswagen

Nová obrazovka infotainmentu je nepřehlédnutelná, zbrusu nový software by měl zajistit plynulý chod.

Ale pojďme do kabiny. Modely ID.4 i ID.5 dostávají poslední generaci infotainmentu, která by již měla mít vychytané všechny dřívější mouchy. Dominantou kabiny je středová obrazovka s úhlopříčkou 12,9 palce, již doplňuje digitální přístrojový štít a na přání dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou.

Fyzická tlačítka se bohužel nevrací, přesto máme jednu dobrou zprávu, ve kterou jsme popravdě ani nedoufali. Dotyková lišta pod středovým displejem, skrz niž lze ovládat teplotu či hlasitost multimédií, je nyní podsvícená! Konečně ji tedy půjde používat také v noci. Všimněte si ještě jednoho zajímavého detailu – volič pro jízdu vpřed a vzad už není připevněn k digitálnímu přístrojovému štítu, ale dostal samostatnou páčku pod volantem. Díky tomu prý mohou být obrazovky větší.

Drobných novinek je více – přepracované hlasové ovládání či zcela nový prémiový audiosystém Harman Kardon. Navzdory veškerým zmíněným inovacím oficiální tisková zpráva slibuje, že se nikterak nepropíšou do pořizovací ceny elektromobilů. Ceník by tedy měl zůstat na shodných částkách, ale raději si počkejme na spuštění českého konfigurátoru. Základní ID.4 dnes stojí 1 390 900 Kč, stylovější pětka je o 89 000 Kč dražší.

Co říkáte na vylepšení elektromobilů VW?
Byla potřeba jako sůl!
11,1 %
Nikterak mě nevzrušují...
73 %
No, pořád je co dohánět.
15,9 %
Celkem hlasovalo 795 čtenářů.
Načítám