Hlavní obsah

VW v Česku poprvé ukázal auto, z kterého by rodiny mohly být nadšené. Že se začne prodávat až na podzim, není jediná komplikace

Foto: Volkswagen

Sedm míst, případně v pětimístném uspořádání obří kufr. Tohle by nejednu početnou českou rodinu mohlo nalákat. Bude si však muset připravit ranec peněz a ideálně pořídit wallbox.

Článek

Určitě jste se už dovtípili, že nám Volkswagen v české premiéře ukázal ID. Buzz. A ti nejpozornější z vás možná podle fotky odhalili, že je to nějaký podezřele dlouhý elektrický busík. Trefa! Na začátku dubna dorazil do Česka poprvé ID. Buzz ve své prodloužené verzi Long.

Proti standardní variantě ID. Buzze nabral pětadvacet centimetrů (i na rozvoru), Long se tak zastavil na 4,96 metru (rozvor dosahuje 3,24 metru). Vystavený kus disponoval sedmimístnou konfigurací, alternativou je šestimístná verze a výchozí pětimístná. Prostřední lavice – byť variabilní, tedy sklopná a posuvná - bohužel stále nejde z vozu úplně vyjmout. Ta třetí naštěstí ano, čímž získáte obří kufr o objemu 1 240 až 1 496 litrů.

Vyzkoušel jsem si i posezení ve třetí řadě a celkem to šlo. Respektive, úplně v pohodě bych tady vydržel i delší cestu. V tom případě by se však naší posádce vešlo za poslední sedačky už jenom 306 až 476 litrů. Takto na papíře to nevypadá vůbec zle, vždyť jde o hodnotu, za kterou by byl rád nejeden hatchback nižší střední třídy. Jenže zbylý prostor je velmi krátký, bagáž tedy budete muset vrstvit na sebe. Pořád tady ale mluvíme o autě, které se vejde ještě do pěti metrů délky, skromnější kufr v plném obsazení je tak velmi nasnadě.

Foto: Volkswagen

Zde šestimístná konfigurace Volkswagenu ID. Buzz Long.

Manipulace s druhou řadou sedaček byla o něco těžší, než jsem čekal, zde má nový Multivan jednoznačný náskok. Možná byl však i přistavený prototyp ještě trochu zatuhlý, třeba se sériovka polepší.

Nadšený jsem byl z designu, ID. Buzz se mi zatím nestačil okoukat, za mě jde určitě o jeden z nejpovedenějších volkswagenů posledních let. Parádní je i interiér, nově zde dominuje větší displej s úhlopříčkou 12,9 palce a s nejnovější verzí palubního softwaru. Ten běloskvoucí vnitřek bych však chtěl vidět po roce rodinného používání…

Foto: Volkswagen

Úhlopříčka displeje infotainmentu dosahuje 12,9 palce.

Novinky i na technice

Ještě zmíním obrovské panoramatické okno, které má být s rozměrem 1,54 × 0,93 metru tím největším, jakým jste kdy u VW mohli obdivovat oblohu. Roletku prý díky samozatmívací technologii nepotřebuje (děje se prostřednictvím tekutých krystalů).

Foto: Volkswagen

Obří panoramatické okno nepotřebuje roletku, díky tekutým krystalům ztmavne samo.

A teď už k novinkám techničtějšího rázu. Prodloužená verze dostává výkonnější elektromotor se 210 kW a 560 Nm, díky němu pak na stovku zrychlí za 7,9 s. Na 86 kWh se zvýšila i kapacita baterky, dojezd jsem však v tabulce zatím nenašel. Můžeme se odpíchnout od krátkého busíku, který by s baterkou o 77kWh kapacitě měl ujet něco přes 400 km. Vzrostl i nabíjecí výkon, Long nově zvládne 200 kW dobíjení stejnosměrným proudem. Z deseti na osmdesát procent kapacity se tak dostanete už za pětadvacet minut. Překvapilo, že tepelné čerpadlo je k dispozici až za příplatek. Tuhle položku mívají ve standardu i daleko levnější elektromobily.

Cenu ID. Buzze Long tedy zatím neznáme, předprodej vypukne až v létě, uvedení na trh proběhne na podzim. Pro orientaci si znovu vypůjčím standardní elektrický busík, který ve verzi s motorem o výkonu 150 kW a 77kWh baterkou přijde minimálně na 1 250 000 Kč.

Novinka bude těžko levnější. Tipl bych 1,5 milionu, což jistě komplikace bude, nicméně vzhledem k parametrům (výkon i velikost baterky), sedmimístnému uspořádání a rozhodně i nezaměnitelnému stylu to nebudou vyloženě přemrštěné peníze. Uvidíme, jestli jsem se trefil!

Načítám