Článek
Facelift v polovině výrobního cyklu typu Touareg se projeví mimo jiné na vnějším designu – těšit se můžeme na novou optiku předních svítilen, které jsou nově vybaveny technologií Matrix, LED pruhem táhnoucím se po celé šíři horní masky a novým nárazníkem.
K příjemným změnám patří i uvítací osvětlení ve zpětných zrcátkách, nová optika zadních světel nebo osvětlené zadní logo na víku kufru – s tímto detailem přichází faceliftovaný Touareg jako vůbec první evropský model od VW. Přibyly i nové designy kol, jejichž průměr je nově až 21 palců.
Z hlediska rozměrů se nic nemění. Délka 4 878 mm, šířka 1 984 mm a výška 1 717 mm je totožná se stávající verzí, přesto Touareg nabídne více komfortu díky několika příjemným drobnostem – loketní opěrka nově bude z měkčího materiálu, stejně tak kontaktní plochy okolo palubní desky, například v oblasti kolen.
Inovací se dočkal i digitální kokpit Innovision – ten i nadále nabízí buďto standardní 9,2palcový, nebo příplatkový 15palcový displej infotainmentu. Ten nově v navigaci zobrazuje mapu ve vysokém rozlišení a zvýrazňuje konkrétní jízdní pruhy pro snadnější orientaci. Nechybí bezdrátová konektivita s rozhraním Apple CarPlay či Android Auto.
Přístrojový panel disponuje průhledovým head-up displejem, aktivní bezpečnosti pomáhá i funkce nočního vidění „Night Vision“, jak ji popisuje Volkswagen. Na středovém tunelu najdeme USB-C konektory, nově však s 45W dobíjením oproti předchozím 15 wattům.
Zavazadlový prostor má u čistě spalovacích motorizací objem 810 litrů, ty plug-in hybridní si musí vystačit s 610litrovým zavazadelníkem kvůli baterii uložené pod podlahou kufru.
Celkem je v nabídce 5 variant Touaregu se třemi různými motorizacemi, všechny mají už v základu pohon všech kol a automatickou 7stupňovou převodovku jako doposud.
Nejlevnější zřejmě zůstane 3,0l V6 TSI o výkonu 340 koní a 450 Nm. Dlouhodobě nejprodávanější 3,0l diesel V6 TDI se nabízí ve dvou výkonových variantách – 240 koní a 550 Nm, respektive 286 koní a 600 Nm. Následuje plug-in hybridní motorizace eHybrid o kombinovaném výkonu 380 koní a 580 Nm.
Vrcholná motorizace R eHybrid vychází ze stejné techniky, díky výkonnějšímu elektromotoru však dává kombinovaný výkon až 462 koní a 700 Nm. Elektromotory obou hybridních variant pak berou šťávu z 14,3kWh baterie a obě jsou schopné jet čistě na elektřinu. Elektrický dojezd byl dosud 48 km, resp. 45 km u verze R, po faceliftu se má lišit jen nepatrně.
Z hlediska jízdních vlastností potěší fakt, že inženýři VW dodatečně vyladili podvozek, a to jak u verze s klasickými ocelovými pružinami, tak u verze s plynovými měchy. Automobilka tvrdí, že obě varianty byly vybaveny komponenty vylepšujícími dynamické schopnosti vozu. V závislosti na verzi se můžeme těšit na aktivní stabilizátory nebo natáčení zadní nápravy.
I v případě aktualizované verze pak bude platit, že si Touareg poradí s až 3,5tunovým brzděným přívěsem, oficiální představení si má odbýt na jaře, konkrétně v květnu. Tento sourozenec Audi Q7 se bude vyrábět ve slovenské Bratislavě.