Hlavní obsah

VW Multivan T7 jako terénní drsňák upravený německými specialisty

Foto: delta4x4

S terénními úpravami a outdoorovými doplňky se schopnosti Volkswagenu T7 posouvají na novou úroveň

Volkswagen Multivan T7 je vynikající pro přepravu osob pohodlně, precizně a vlastně i relativně svižně. Zdolávat s ním dlouhé vzdálenosti je velmi příjemné, ale co takhle jízda v terénu? Tuto otázku si nejspíš položili lidé z Delta4×4 a připravili řadu zajímavých úprav.

Článek

Volkswagen Multivan sedmé generace (proto se označuje T7) je na trhu stále relativním nováčkem, přesto se už stihl etablovat jako velmi pohodlný a moderní způsob přepravy většího počtu osob (naráz jich uveze až sedm). Jenže zatím pouze v mezích asfaltových cest. Off-roadoví odborníci z německé firmy Delta4×4 si však řekli, že by mohl být skvělým základem pro teréňák.

V tomto případě se úpravce rozhodl zahrát na notu všech milovníků outdoorových sportů – od cyklistiky přes kanoistiku až po surfaře. Jejich nejnovější model dostal přezdívku Odelzhausener a díky několika úpravám je vyšší, širší a odolnější vůči nástrahám terénu. Jinými slovy, teď už Multivanu nechybí snad vůbec nic.

Foto: delta4x4

Díky tlumičům Bilstein a pružinám Eibach vzrostla světlá výška o 40 milimetrů, širší kola si vynutila rozšíření blatníků

Multivan v úpravě od Delta4×4 dostal nové tlumiče od vyhlášené firmy Bilstein, firmu Eibach, která dodala nové pružiny, asi také netřeba představovat – světlá výška je tak na obou nápravách vyšší o 40 milimetrů.

Zvýšený podvozek skvěle doplňují 18palcové ráfky Hanma obuté do terénních pneumatik Loder AT #1 o rozměrech 255/55 R18, nabídka však zahrnuje rozměry kol od 17 až po 22 palců.

Foto: delta4x4

Na původních designových skicách firma propaguje terénní Multivan s klasickými ochrannými rámy nárazníku, produkční verze však využívá subtilnější pojetí s ochrannými prvky integrovanými do nárazníků

Stěží se dá přehlédnout výrazný vnější bodykit. Ten se skládá například z rozšířených blatníků, které musejí pojmout širší kola, vpředu vidíme ochranný rám chytře integrovaný do předního nárazníku a tedy elegantně splývající se zbytkem přídě – dostupný je buďto v černém matu, nebo v barvě karoserie, jak to vidíme na fotografiích.

Součástí rámu v předním nárazníku jsou účinné LED svítilny pro brouzdání noční krajinou, další přídavná světla najdeme na střeše, kde jsou zabudována do střešního nosiče z vysokopevnostní oceli. Na nosič lze upevnit outdoorové vybavení všeho druhu. Z hlediska designu působí vkusně i dvojbarevné lakování karoserie.

Pozoruhodné je, že Delta4×4 nabízí všechny komponenty na vzorovém voze nejen jako celek, ale i zvlášť – pro řadu zákazníků tak představuje obrovskou výhodu fakt, že si mohou svůj outdoorový Multivan naspecifikovat podle svého gusta a případně i vynechat některé komponenty, které třeba jejich oku nelahodí.

Tím pádem si lze objednat samostatně třeba paket zvýšeného podvozku, který si firma cení na 1 399 eur (cca 34 000 Kč), nebo 18palcová kola s pneumatikami do terénu, jež vyjdou na 3 911 eur (cca 94 000 Kč). Firma na svých stránkách nabízí kromě dalšího vybavení jako rozšíření blatníků nebo profesionálního osvětlení také kalibraci rychloměru. Cenu kompletního setu firma nikde na svých stránkách bohužel neuvádí – předpokládejme tedy, že bude na vyžádání.

Dobrou zprávou také je, že Delta4×4 na svých stránkách nabízí velmi podobný terénní paket i pro starší Volkswagen T6 – ovšem s jiným designem kol a klasickým chromovaným rámem předního nárazníku.

Načítám