Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Sportovní verze „trojky“ nese označení GTX, které už nějaký čas známe z nejsilnějších derivátů ID s pohonem všech kol. Nové ID.3 GTX je však zadokolkou s jedním elektromotorem o výkonu 286 koní a 545 newtonmetrech točivého momentu. Když k tomu přihodíme ještě stovku za 5,9 sekundy, je to docela slušný základ pro atletické schopnosti.
Že by duchovní nástupce kultovního Golfu GTI? Zčásti ano, nesmíme však zapomínat i na jistá úskalí. Třeba fakt, že nejsilnější ID.3 se rozjede nanejvýš na 180 km/h, a počítat musíme také s vyšší hmotností kvůli 79kWh baterii v útrobách. Její umístění v podlaze sice přináší benefit v podobě nízkého těžiště, ale při ryze sportovní jízdě jsou kila navíc prostě znát.
Když už jsme naťukli baterku, její maximální nabíjecí výkon si polepšil na 185 kW a za ideálních podmínek ji z 10 na 80 % dobijete za zhruba 26 minut. Kombinovaný dojezd dle metodiky WLTP má být až 604 kilometrů.
Verze GTX se od všedních „trojek“ odlišuje sportovnějším nárazníkem, specifickým designem dvacetipalcových kol nebo sportovními sedačkami pro cestující vpředu. Chybět samozřejmě nesmí červené prošívání ani nápisy GTX v barvě chromu. V kabině dále najdeme 12,9" multimediální systém s novějším softwarem, jehož součástí je vylepšené hlasové ovládání s umělou inteligencí.
Volkswagen ID.3 GTX už lze na českém trhu konfigurovat a objednávat. Ceník elektrického hot hatche startuje na částce 1 244 900 Kč, první kousky očekáváme na tuzemských cestách v průběhu letošního roku.