Hlavní obsah

VW Amarok již brzy! Bude to ještě Volkswagen?

Foto: Volkswagen

Nový Amarok se představí už příští rok, do prodeje má jít pak na jeho konci

Podobu zbrusu nového Fordu Ranger už známe, a tak můžeme upírat svou pozornost k novému Volkswagenu Amarok – vznik těchto dvou modelů spolu poměrně úzce souvisí, neboť po technické stránce budou sdílet spoustu dílů. Nabízí se však otázka: nebude nový Amarok jen přebrandovaným Rangerem? Podle VW se nemáme čeho bát – prý tu stále bude velmi patrná „čistá DNA značky Volkswagen“.

Článek

Amarok. Pick-up střední velikosti z Wolfsburgu se vyrábí už od roku 2010, jeho prodej však v Evropě oficiálně skončil v květnu loňského roku – na vině byly převážně zpřísněné emisní regulace. Zbrusu nová generace, založená na novém Fordu Ranger, má přijít už v roce 2022.

Foto: Volkswagen

Amarok (často také „Amaroq“) je jméno temného vlka přítomného v pověstech kultury Inuitů. Tato obrovitá šelma údajně pronásleduje a pohltí každého člověka, který se bláhově odváží lovit v noci sám

Přestože wolfsburští tvrdí, že půjde pořád o pravověrný Volkswagen, v rámci úspory nákladů se asi nový Amarok neubrání tu a tam nějakým sdíleným dílům s novým Rangerem – jmenovitě kapota a vnější zpětná zrcátka. Dle dostupných nákresů od Volkswagenu je však patrné, že přední maska, tvar předních světel a dokonce i kapota a přední blatníky se budou lišit hodně.

Výrazně tvarované blatníky nového Amaroku jsou pokryty robustními ochrannými plasty, aby ani laik neměl pochyby o tom, že se tento pick-up dostane prakticky všude. Poměrně logickým krokem je pak široký pás tvořený LED diodami v přídi, kterého jsme si mohli všimnout u všech současných volkswagenů. Další odlišnost oproti bratranci Rangerovi je střecha dle nákresů vybavená popruhy pro uchycení náhradních kanystrů, za horní hranou čelního okna si pak můžeme všimnout světelné rampy opět z LED diod, kterou třeba Ranger kupodivu nemá.

Podle těchto skic se dá také očekávat, že Amarok bude mít o chlup výraznější blatníky, takže by to měl být paradoxně Ford, kdo půjde tou konzervativnější cestou vnějšího designu. Podobu nového Amaroku zezadu prozatím neznáme, ovšem tam bude jen malý prostor pro změny – počítejme tedy se zádí téměř totožnou s novým Rangerem, lišit by se měla podle všeho jen grafika koncových svítilen.

Foto: Volkswagen

Interiér nového Amaroku? Čekejme křížence současných volkswagenů se současným Rangerem

Naštěstí se nám naskýtá alespoň částečný náhled do interiéru – zde nás nečeká mnoho překvapení. Klasický volant VW, zpoza kterého prosvítá digitální „kaplička“ přístrojů. Dominantou interiéru pak pochopitelně bude velký dotykový displej – tady se nabízí otázka, zda se bude tato část palubního systému shodovat s Rangerem jen po hardwarové stránce, nebo i po té softwarové. Dobrou zprávou však je, že se tu našlo místo i pro klasické tlačítkové a otočné ovladače, podle všeho dostatečně velké na to, aby je bylo možné ovládat i v rukavicích.

Více změn už vidíme na středové konzoli. Volič převodovky je úplně jiný a například držáky nápojů už nejsou hned vedle voliče, ale jsou umístěné více vzadu. Jiné je také uspořádání parkovací brzdy a voliče jízdních režimů.

Foto: Volkswagen

Dle prozatím dostupných skic by měl Amarok mít o kus výraznější design než jeho nevlastní bratr, Ford Ranger

Jde sice o relativně drobné změny, ale nepozorné oko by mohly zmást – my už však od nynějška budeme vědět, na co se v budoucnu zaměřit. Oba vozy by měly sdílet mimo jiné i motory, a to včetně naftové V6.

Nabízí se spekulace, zda se v budoucnu objeví i silnější varianta s benzinovou V6, která by potenciálně mohla nosit jméno Amarok R, ale v tomto případě raději zůstaňme pouze u spekulací. Sluší se však připomenout, že u Fordu už teď počítají s posílenou variantou Ranger Raptor.

Za jedenáct let produkce se do celého světa podívalo více než 800 tisíc kusů typu Amarok. Nový model se má vyrábět v Jihoafrické republice a v Argentině, do Evropy se podívá koncem příštího roku – a do té doby se už jistě dozvíme i cenu a další podrobnosti.

Načítám