Hlavní obsah

Všichni je nesnášeli a nyní jsou pryč: Audi se definitivně zbavilo nejbizarnějšího designového prvku

Foto: Audi

Moderní auta nám v poslední době přináší nejedno nepříjemné překvapení. Dnes se ale nebudeme bavit o stále se rozšiřující paletě povinných asistenčních systémů, zaměříme se na design. Tady se od jedné zvláštnosti naštěstí ustupuje. Poprvé v podání Audi.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Z nějakého důvodu se před lety designéři aut rozhodli, že bude skvělý nápad dát na jejich výtvory falešné koncovky výfuku. Zatímco skutečná výfuková soustava končí kdesi pod zadní částí vozu, v nárazníku zůstaly falešné zaslepené koncovky. Neřešilo to nic po estetické ani funkční stránce, vlastně to bylo spíše pro smích.

Foto: Audi

Vypadá to jako výfuk, ale není. Automobilky se v posledních letech za roury vypouštějící CO2 a další škodliviny nebetyčně stydí, proto je schovávají za nárazník. Ale tyhle falešné koncovky to úplně nezachránily, byly spíš pro smích.

Teď se konečně zdá, že automobilky dostaly rozum a od této bizarnosti ustupují. Jako první to potvrdilo Audi, jehož falešné koncovky jsme v posledních letech vídali na předchozí A4 a mnoha dalších modelech. Ale nyní se k tradičním koncovkám vrací.

Vedení automobilky potvrdilo, že vozy postavené na nové platformě PPC (Premium Platform Combustion, architektura pro prémiovky se spalovacími motory) budou mít „v rámci reakce na zpětnou vazbu od zákazníků“ koncovky opět pravé. Sláva!

Uvidíme, jestli budou tento trend v koncernu následovat i další vozy, třeba menší neprémiovky posazené na platformě MQB. Troufáme si říct, že prakticky u jakéhokoliv modelu by šlo o vítaný krok kupředu. Tedy vlastně vzad…

Audi na platformě PPC představí v brzké budoucnosti řadu dalších modelů, novou Audi A5 doplní Q5, A7 nebo Q7. Chystá se také velké SUV coby odpověď na BMW X7 a Mercedes-Benz GLS s pravděpodobným označením Q9. Dostane totiž spalovací motor, což je ve značení nových „audin“ klíčové. Lichá čísla mají spalováky, v sudých bzučí elektromotory.

Foto: Audi

Audi S5 přijíždí ve dvou karosářských variantách. Tato sice nese označení sedan, ale fakticky jde o liftback. Vzadu se víko otevírá společně s oknem.

Pokud se nic nezmění, radost z návratu poctivých výfuků nebude mít dlouhého trvání. Audi totiž už před časem avizovalo, že se v roce 2033 stane čistě elektrickou značkou. Výroba spalovacích verzí by pak mohla ještě nějaký čas pokračovat v Číně pro tamní trh. Ale uvidíme, za devět let se může změnit ještě ledacos.

Načítám