Článek
Nová XC90 je moc pěkná. Je zajímavé, jak drobné změny udělají velký celkový dojem, ale XC90 se vizuálně posunula zase o kus výš v prémiovém vnímání. Jistě, hodně dělá ta majestátní chromovaná maska s diagonálním vzorem a osvěžená grafika předních světlometů se vzorem Thorova kladiva, ale to není všechno.
Naživo si totiž všimnete i jemnějších detailů – výrazněji tvarované kapoty, na které tančí světla a stíny, uhlazenějšího předního nárazníku, vytažených blatníků vyplněných novými koly s průměrem 20 až 22 palců, nových chromovaných vkladů nad prahy dveří nebo zatmavených zadních světel, díky kterým vynikne jejich dělaná grafika. Nové Volvo XC90 je zkrátka ještě vytříbenější než dříve.
A to platí i při pohledu do interiéru, který oživily nové materiály a dekory, jež si však stále zachovávají svou ceněnou autentičnost – hliník je hliník, dřevo je dřevo, textilie je přírodního původu s podílem recyklovaných materiálů a kůže může být jemná nappa nebo kvalitní syntetika ve veganské variantě.
Středobodem modernizace v interiéru je ale nový infotainment běžící na větším 11,2palcovém dotykovém displeji (dříve měl jen 9 palců) – je skutečně přehledný a intuitivní, přitom nabízí širokou škálu funkcí, které se vám často nabízejí proaktivně v momentu, kdy byste je mohli potřebovat (vyhřívání okna v mrazech, navigace domů v době, kdy obvykle odjíždíte z práce apod.). Určitě si na něj rychle zvyknete (ostatně se na něj můžete těšit, i když máte starší Volvo s Google systémem, získáte ho totiž jako over-the-air update v průběhu příštího roku), stejně jako na novou pozici indukčního nabíjení hned pod displejem. Specialitou nové XC90 je čistička vzduchu, která potěší i silné alergiky. A skvělá zpráva je, že varování při překročení rychlosti vypnete jednoduše tlačítkem na volantu. Sláva!
Ale to asi moc řidičů nové XC90 zajímat nebude, protože s tímhle autem se jezdí na pohodu. A právě komfort posádky podpořili technici při modernizaci. Kompletně přeladili adaptivní tlumiče a také vzduchový podvozek pro nejvyšší variantu, přidali i zvukovou izolaci do motorové přepážky a střešních sloupků, takže jízdní zážitek na palubě XC90 by měl být ještě víc uklidňující než kdy dřív.
A přitom není o nic dražší než předchozí verze. Vlastně spíš naopak – a také je pořád o něco levnější než konkurence. Vybírat můžete ze dvou motorizací, mild-hybridního benzinu B5 AWD (264 k a 400 Nm) a plug-in hybridního T8 AWD (455 k a 709 Nm, čistě elektrický dojezd až 72 km), a tří úrovní výbavy, přičemž už základní Core přináší laskominy jako Matrix LED světlomety, pokročilé bezpečnostní asistenty, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, 12,3palcový přístrojový panel a 11,2palcový infotainment s navigací a mnoho dalšího.
Ceník modernizovaného Volva XC90 tak začíná na částce 1 999 900 Kč v mild-hybridní variantě B5 AWD, za plug-in hybridní T8 AWD dáte 2 218 400 Kč. Volvo vám k XC90 navíc zdarma přidá prodlouženou záruku na 4 roky / 200 tisíc kilometrů. Nové Volvo XC90 můžete objednávat již nyní a fyzicky si ho můžete prohlédnout u nejbližšího dealera v rámci roadshow do 19. října.