Článek
Nést by měl například jiné označení, jmenovat se údajně bude ES90. Produkce vozu s interním označením V511 by měla odstartovat v lednu příštího roku, a to v závodě v čínském Čcheng-tu.
Volvo ES90 na S90 naváže typem karoserie, stále půjde o velký sedan - i když vzhledem by měl připomínat spíše fastback. Podle uniklých technických dat novinka bude bez jednoho milimetru měřit pět metrů a její předností má být také velkorysý vnitřní prostor, o který se postará 3 100 mm dlouhý rozvor. Pro srovnání: současné Volvo S90 na délku měří 4 969 mm a jeho rozvor dosahuje 2 941 mm.
Důležité změny najdeme v nabídce pohonných jednotek. Zatímco S90 si zákazníci mohou pořídit se spalovacím motorem pod kapotou, v Česku je vůz aktuálně k mání jako mild-hybrid a plug-in hybrid, ES90 bude výhradně elektrická. Volvo ES90 bude chtít soupeřit s rivaly typu BMW i5, Mercedes-Benz EQE nebo Tesla Model S.
Jako základ poslouží platforma SPA2, kterou už využívá Volvo EX90 nebo crossover Polestar 3. SUV EX90 nám také může posloužit jako jistá nápověda k technice chystaného sedanu ES90.
V jeho útrobách by se totiž mohla nacházet stejná 111kWh baterie, díky níž Volvo v případě EX90 láká na dojezd až 685 kilometrů ve městě a 585 km v kombinovaném provozu. U aerodynamičtějšího sedanu by dojezd měl být ještě delší.
Novinka zřejmě bude k dispozici v provedení s jedním elektromotorem a pohonem jediné nápravy, ale také jako čtyřkolka se dvěma elektromotory. Výkon může napovědět opět SUV EX90, u něhož mohou zákazníci vybírat mezi verzemi s kombinovaným výkonem 300 a 380 kW.
Příští rok by se mělo rozloučit také oblíbené SUV XC60. I to se promění v čistě elektrický model.