Hlavní obsah

Volvo oživuje svůj bestseller: XC60 je svěžejší zvenku i uvnitř a zachovává si spalovací motory

Foto: Volvo

Volvo pokračuje v prodlužování života svých nejúspěšnějších modelů. Po dříve představeném SUV XC90 je nyní na řadě menší XC60, která kráčí ve šlépějích svého většího sourozence. To znamená, že změny nejsou nijak radikální, ale ona XC60 ani žádné nepotřebovala…

Článek

Střední SUV XC60 je dlouhodobým králem prodejů švédské automobilky (loni zaznamenalo prodejní rekord, prodalo se ho přes 230 tisíc kusů, celkově od roku 2017 již přes 1,5 milionu) – pro rodinu je tak akorát velké a stojí tak akorát (na prémiový produkt). A ani po osmi letech na trhu nevypadá, že by předčasně zestárlo. Volvo mu přesto vstříkne do žil trochu života navíc prostřednictvím decentní modernizace.

Ta kopíruje vzor většího XC90 – znalci si tak mohou všimnout upravené masky s novým diagonálním vzorem (světla s LED vzorem Thorova kladiva však kupodivu zůstala stejná) a zatmavených zadních světel (opět se shodnou grafikou), v nabídce také přibyly nové designy kol a dva nové odstíny laku, zelená Forest Lake a stříbrná Aurora Silver. XC60 bude také poprvé dostupná v červené barvě Mulberry Red.

Foto: Volvo

Maska má pozměněné diagonální provedení, grafika světel však zůstala stejná.

Do kabiny se nastěhoval nový infotainment s větší úhlopříčkou 11,2″ a výkonnějším hardwarem firmy Qualcomm, takže na něm systém nejnovější generace založený na Google Android bude běhat ve vyšším rozlišení a svižněji. Jen škoda, že se ho nepodařilo lépe zakomponovat do palubní desky. Naopak lépe zakomponovaná je odkládací polička na telefon s integrovaným indukčním nabíjením. Chybět nesmí ani nové dekory a čalounění (světlá umělá kůže Quilted Nordico a modrá látka Navy Herringbone Weave).

Foto: Volvo

Nový infotainment je krokem vpřed. Jen škoda, že jeho displej tolik vystupuje z palubní desky.

Inženýři Volva prý také vylepšili odhlučnění kabiny a podvozek s ocelovými pružinami dostal nové frekvenčně selektivní tlumiče (FSD), které díky speciálnímu ventilu umožňují komfortní jízdu na rovinkách a zároveň vysokou stabilitu v zatáčkách. Varianta se vzduchovým podvozkem zůstala beze změn.

Beze změn je také nabídka motorizací, vybírat tak můžete mezi 250koňovým benzinovým mild-hybridem B5 AWD a 355koňovým plug-in hybridem T6 AWD (s čistě elektrickým dojezdem až 82 km). Konfigurátor se pro český trh spustí již v pátek 21. března.

Pokud toužíte po čistě elektrickém pohonu, budete si muset počkat až do příštího roku, kdy se představí elektrický nástupce EX60.

Načítám