Článek
Střední SUV XC60 je dlouhodobým králem prodejů švédské automobilky (loni zaznamenalo prodejní rekord, prodalo se ho přes 230 tisíc kusů, celkově od roku 2017 již přes 1,5 milionu) – pro rodinu je tak akorát velké a stojí tak akorát (na prémiový produkt). A ani po osmi letech na trhu nevypadá, že by předčasně zestárlo. Volvo mu přesto vstříkne do žil trochu života navíc prostřednictvím decentní modernizace.
Ta kopíruje vzor většího XC90 – znalci si tak mohou všimnout upravené masky s novým diagonálním vzorem (světla s LED vzorem Thorova kladiva však kupodivu zůstala stejná) a zatmavených zadních světel (opět se shodnou grafikou), v nabídce také přibyly nové designy kol a dva nové odstíny laku, zelená Forest Lake a stříbrná Aurora Silver. XC60 bude také poprvé dostupná v červené barvě Mulberry Red.

Maska má pozměněné diagonální provedení, grafika světel však zůstala stejná.
Do kabiny se nastěhoval nový infotainment s větší úhlopříčkou 11,2″ a výkonnějším hardwarem firmy Qualcomm, takže na něm systém nejnovější generace založený na Google Android bude běhat ve vyšším rozlišení a svižněji. Jen škoda, že se ho nepodařilo lépe zakomponovat do palubní desky. Naopak lépe zakomponovaná je odkládací polička na telefon s integrovaným indukčním nabíjením. Chybět nesmí ani nové dekory a čalounění (světlá umělá kůže Quilted Nordico a modrá látka Navy Herringbone Weave).

Nový infotainment je krokem vpřed. Jen škoda, že jeho displej tolik vystupuje z palubní desky.
Inženýři Volva prý také vylepšili odhlučnění kabiny a podvozek s ocelovými pružinami dostal nové frekvenčně selektivní tlumiče (FSD), které díky speciálnímu ventilu umožňují komfortní jízdu na rovinkách a zároveň vysokou stabilitu v zatáčkách. Varianta se vzduchovým podvozkem zůstala beze změn.
Beze změn je také nabídka motorizací, vybírat tak můžete mezi 250koňovým benzinovým mild-hybridem B5 AWD a 355koňovým plug-in hybridem T6 AWD (s čistě elektrickým dojezdem až 82 km). Konfigurátor se pro český trh spustí již v pátek 21. března.
Pokud toužíte po čistě elektrickém pohonu, budete si muset počkat až do příštího roku, kdy se představí elektrický nástupce EX60.