Hlavní obsah

Jak u VW postavili soupeře pro Kodiaq: Tayron je prodloužený Tiguan pro sedm s luxusnější výbavou

Foto: Volkswagen

Nové sedmimístné SUV Tayron zapadá velikostně přesně mezi Tiguan a Touareg, jeho cílem je nahradit nejen Tiguan Allspace, ale také Touran. A jeho hlavní soupeř je jasný:

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Škoda Kodiaq,“ odpovídá přímo na náš dotaz Piotr Mitka, manažer projektu Tayron. Úspěch prvního Kodiaqu musel vedení VW ležet v žaludku (podobně jako to, jak se dlouhodobě daří Superbu ve srovnání s Passatem), zvlášť když si podobně velký Tiguan Allspace takovou přízeň zákazníků nikdy nezískal.

Nástupce má proto svébytnější design a vlastní jméno, které se bude snáz komunikovat: Volkswagen Tayron. Znalci si možná vzpomenou, že stejně se jmenoval prodloužený Tiguan určený čistě pro čínský trh. Novinka je ale jiná, i když zase ne tolik: Jde o prodloužený Tiguan pro globální trh.

Foto: Volkswagen

VW Tayron: Stejné jméno, podobný recept, ale důkladnější pojetí.

Designově se však odlišuje o poznání víc (především v oblasti zádi s jiným D-sloupkem a bočním oknem před ním) a prodloužený je markantněji – konkrétně o 23 cm, z čehož rozvor tvoří 11 cm. Díky tomu nový Tayron nabídne prostor až pro sedm cestujících (zadní dvojice sedadel je však jen pro děti) a obrovský kufr – v sedmimístném uspořádání 345 litrů, v pětimístném 850 a se sklopenou druhou řadou hned 1 905 litrů (Tayron v pětimístné konfiguraci pak nabídne 885/2 090 l).

Foto: Volkswagen

Kabina Tayronu je shodná s Tiguanem, jeho materiálové pojetí je však o chlup propracovanější a honosnější.

Velikostně je tak Tayron s Kodiaqem prakticky zcela shodný, to však není jeho jediná výhoda. „Tayron může nabídnout HD Matrix světla, silnější plug-in hybridní pohon s výkonem 272 koní nebo hi-fi Harman Kardon. Kodiaq je víc o praktičnosti, my se zaměřili na vnímanou kvalitu, proto v Tayronu můžete mít třeba dřevěné obložení s matně chromovým dekorem,“ vysvětluje Piotr Mitka.

Foto: Volkswagen

Dřevěný dekor s matným chromem, k tomu ambientní osvětlení vkladu v palubní desce. Tayron umí udělat dojem.

TiguanTayronKodiaq
Délka4 539 mm4 770 mm4 758 mm
Šířka1 859 mm1 852 mm1 864 mm
Výška1 643 mm1 660 mm1 657 mm
Rozvor2 680 mm2 791 mm2 791 mm
Objem kufru652/1 650 l345/850/1 905 l340/845/2 035 l

Tayron má oproti Kodiaqu také širší nabídku motorizací – může se pochlubit 265koňovým benzinovým dvoulitrem (ten si Škodovka schovává pro chystaný Kodiaq RS) a již zmíněným silnějším 272koňovým plug-in hybridem. Zbytek nabídky je shodný a obsahuje 150koňovou mild-hybridní patnáctistovku, 204koňový benzin, dvě verze 2.0 TDI (150 koní v předokolce nebo 193 koní ve čtyřkolce) a 204koňový plug-in hybrid.

Foto: Volkswagen

Tayron má širokou nabídku motorizací, takže si určitě vyberete. Adaptivní podvozek DCC Pro by měl přinést dost komfortu i jistoty.

Tayron tak plně využívá solidní základ Tiguanu a jeho širokou nabídku motorizací, sofistikovaný adaptivní podvozek DCC Pro, velký balík jízdních asistentů (včetně nejnovějšího automatického parkování mobilem) nebo rozsáhlý seznam prvků výbavy zahrnující také ergonomická sedadla AGR s odvětráváním i masáží a nejmodernější prvky digitalizace a konektivity. Odlišností je minimum. „Tayron utáhne na kouli až 2,5 tuny a Tiguan jen 2,3 tuny, v oknech zadních dveří má stahovací rolety již v základu, všechna skla jsou akustická,“ vypočítává Piotr Mitka.

Takže pokud vám Škoda Kodiaq nevoní a chcete něco trošku víc vybaveného, vyšňořeného a německého, Volkswagen pro vás má zajímavou alternativu. Akorát se už nejmenuje Tiguan, ale Tayron – tak si to zapamatujte.

V ČR se nový Volkswagen Tayron oficiálně představí na listopadovém eSalonu, chvíli předtím budou uvolněny české ceny a objednávkové knihy se otevřou na jaře 2025.

Související témata:
Volkswagen Tayron
Načítám