Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Úspěch prvního Kodiaqu musel vedení VW ležet v žaludku (podobně jako to, jak se dlouhodobě daří Superbu ve srovnání s Passatem), zvlášť když si podobně velký Tiguan Allspace takovou přízeň zákazníků nikdy nezískal.
Nástupce má proto svébytnější design a vlastní jméno, které se bude snáz komunikovat: Volkswagen Tayron. Znalci si možná vzpomenou, že stejně se jmenoval prodloužený Tiguan určený čistě pro čínský trh. Novinka je ale jiná, i když zase ne tolik: Jde o prodloužený Tiguan pro globální trh.
Designově se však odlišuje o poznání víc (především v oblasti zádi s jiným D-sloupkem a bočním oknem před ním) a prodloužený je markantněji – konkrétně o 23 cm, z čehož rozvor tvoří 11 cm. Díky tomu nový Tayron nabídne prostor až pro sedm cestujících (zadní dvojice sedadel je však jen pro děti) a obrovský kufr – v sedmimístném uspořádání 345 litrů, v pětimístném 850 a se sklopenou druhou řadou hned 1 905 litrů (Tayron v pětimístné konfiguraci pak nabídne 885/2 090 l).
Velikostně je tak Tayron s Kodiaqem prakticky zcela shodný, to však není jeho jediná výhoda. Tayron může nabídnout HD Matrix světla, silnější plug-in hybridní pohon s výkonem 272 koní nebo hi-fi Harman Kardon. Kodiaq je víc o praktičnosti, VW se zaměřil na vnímanou kvalitu, proto v Tayronu můžete mít třeba dřevěné obložení s matně chromovým dekorem.
Tiguan | Tayron | Kodiaq | |
---|---|---|---|
Délka | 4 539 mm | 4 770 mm | 4 758 mm |
Šířka | 1 859 mm | 1 852 mm | 1 864 mm |
Výška | 1 643 mm | 1 660 mm | 1 657 mm |
Rozvor | 2 680 mm | 2 791 mm | 2 791 mm |
Objem kufru | 652/1 650 l | 345/850/1 905 l | 340/845/2 035 l |
Tayron má oproti Kodiaqu také širší nabídku motorizací – může se pochlubit 265koňovým benzinovým dvoulitrem (ten si Škodovka schovává pro chystaný Kodiaq RS) a již zmíněným silnějším 272koňovým plug-in hybridem. Zbytek nabídky je shodný a obsahuje 150koňovou mild-hybridní patnáctistovku, 204koňový benzin, dvě verze 2.0 TDI (150 koní v předokolce nebo 193 koní ve čtyřkolce) a 204koňový plug-in hybrid.
Tayron tak plně využívá solidní základ Tiguanu a jeho širokou nabídku motorizací, sofistikovaný adaptivní podvozek DCC Pro, velký balík jízdních asistentů (včetně nejnovějšího automatického parkování mobilem) nebo rozsáhlý seznam prvků výbavy zahrnující také ergonomická sedadla AGR s odvětráváním i masáží a nejmodernější prvky digitalizace a konektivity. Odlišností je minimum. Tayron utáhne na kouli až 2,5 tuny a Tiguan jen 2,3 tuny, v oknech zadních dveří má stahovací rolety již v základu, všechna skla jsou akustická.
Takže pokud vám Škoda Kodiaq nevoní a chcete něco trošku víc vybaveného, vyšňořeného a německého, Volkswagen pro vás má zajímavou alternativu. Akorát se už nejmenuje Tiguan, ale Tayron – tak si to zapamatujte.
V ČR se nový Volkswagen Tayron oficiálně představí na listopadovém eSalonu, chvíli předtím budou uvolněny české ceny a objednávkové knihy se otevřou na jaře 2025.